יונתן אוריך ועופר גולן מבקשים מהעליון דיון נוסף בהחלטתו לגבי חקירת המשטרה והטלפונים הניידים שלהם

יועצי ראש הממשלה בנימים נתניהו – יונתן אוריך, עופר גולן, יוסי שלום  וישראל איינהורן – מבקשים מבית-המשפט העליון לקיים דיון נוסף בהחלטתו לגבי חקירת המשטרה והטלפונים הניידים שלהם. הארבעה הגישו בקשה להארכת מועד להגשת בקשה לדיון נוסף.

יונתן אוריך הוא הדובר ומנהל הניו מדיה של ראש הממשלה בנימין נתניהו ודובר תנועת הליכוד; עופר גולן הוא דובר משפחת נתניהו ומנהל קמפיין מפלגת הליכוד; ישראל איינהורן הוא מנהל הקריאייטיב של תנועת הליכוד; יוסי שלום הוא יועץ.

כבוד הרשם השופט רון גולדשטיין נתן החלטה (9.2.2021) לגבי בקשה זו [בש”פ  930/21] וכתב בין היתר: “לפניי בקשה להארכת מועד להגשת בקשה לדיון נוסף על פסק-דינו של בית-משפט זה בבש”פ 1758/20 אוריך נ’ מדינת ישראל (26.1.2021) (כב’ המשנה לנשיאה ח’ מלצר וכב’ השופטים נ’ סולברג ו-ג’ קרא).

לנוכח תאריך מתן פסק-הדין, המועד האחרון להגשת הבקשה הינו ביום 10.2.2021. המבקשים טוענים כי נדרש להם פרק זמן נוסף להגשת הבקשה (עד ליום 1.3.2021) וזאת בהתחשב בטעמים הבאים:

+ ראשית, לנוכח עומס עבודה במשרדי באי-כוחם הנובע בין היתר מן המגבלות המוטלות על הציבור עקב התפשטות נגיף הקורונה;

+ שנית, בשל מורכבות הסוגייה מושא פסק-הדין;

+ ושלישית, לנוכח מצבה הרפואי של אחת מעורכות הדין המסייעות בהכנת הבקשה.

המשיבה מצידה מסכימה למתן ארכה עד ליום 15.2.2021 בלבד.

“הגישה הנוהגת בבחינת בקשות להארכת מועד להגשת בקשות לדיון נוסף היא קפדנית ומצומצמת. גישה זו מבוססת על הצורך להבטיח את סופיותם של פסקי הדין של בית-המשפט העליון, ועל ההסדרים הפרטניים שעוצבו ביחס לבקשה לדיון נוסף הקובעים סד זמנים וכללים נוקשים למימושה של הזכות להגיש הליך כאמור.

“לכן, ככלל על המבקש להגיש בקשה לדיון נוסף לעמוד במועדים הקבועים בדין אלא אם הוצגו טעמים מיוחדים המצדיקים סטייה ממועדים אלה. זוהי נקודת המוצא ועל בסיסה בחנתי את הבקשה שלפניי.

“לאחר עיון בטענות הצדדים לא ראיתי להיעתר לבקשה במלואה. עומס עבודה כשלעצמו אינו עילה להארכת מועד לנקיטת הליך ערעורי, לא כל שכן להגשת בקשה לדיון נוסף. מה גם, שבבקשה דנן לא ניתן הסבר מדוע זו הוגשה ב”דקה התשעים”, אף שכל הנימוקים שנכללו בה היו ידועים למבקשים מראש. אכן, גם לקשיים השונים הנובעים מהתפשטות נגיף הקורונה יש ליתן מנגד את המשקל המתאים וכך גם לאילוצים הרפואיים המפורטים בבקשה.

“על כן, אף שיש הצדקה למתן ארכה מסוימת, הרי שאין צידוק למתן הארכה המבוקשת שהינה ממושכת יתר על מידה, והכל בהתחשב בסד הזמנים הקצר שקבע מחוקק המשנה להגשת בקשה לדיון נוסף.

“לפיכך, הבקשה מתקבלת בחלקה והמועד להגשת הבקשה לדיון נוסף יוארך עד ליום 15.2.2021”.