יום לאחר שמשרד הבריאות הורה על סגירה של עסק בצפון מסיבות בריאותיות, כבר הוגשה ייצוגית נגד בעלי העסק

15:16 22.07.2022

קטגוריות: בריאות/רפואה משפט

תגים:

לבית-משפט השלום בחיפה הוגשה ב- 18 ביולי 2022 תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד סטופ מרקט בע”מ מכפר ויתקין.

זאת יממה לאחר שמשרד הבריאות פירסם הודעה רשמית על סגירת העסק בסניף קסטרא דרך משה פלימן בחיפה מסיבות בריאותיות: ד”ר רנא שיבלי סגנית רופאת מחוז חיפה חתמה על צו הפסקה מינהלי לסניף הנתבעת.

אלא שהסגירה הייתה קצרת מועד: כבר ב- 20.7.2022 פירסם משרד הבריאות הודעה לעיתונות לפיה “סגנית רופאת המחוז, ד”ר רנא שיבלי, חתמה היום (19.07.2022) על ביטול צו הפסקה מנהלי ל”סטופ מרקט” קסטרא דרך משה פלימן 8 חיפה”. לא פורסם מה גרם לשינוי בעמדת המשרד.

= = = = = = = = = = = = = = = =

התובעת בתיק זה היא סיוון ניג’ם, “תושבת העיר חיפה אשר נוהגת לרכוש מוצרי מזון מידי פעם בסניף הנתבעת”.

בכתב הטענות נאמר בין היתר כי “תובענה זו הינה בעלת חשיבות ציבורית רחבה מאוד, שכן היא יוצאת נגד תרבות הזלזול של רשתות השיווק בקהל הצרכנים אשר פוסעים לתוך סניף הנתבעת בסוברם כי הם נכנסים לסניף אשר אמור למכור להם מוצרים ראויים למאכל. מתברר כי הנתבעת מתעלמת מכל הכללים המחייבים אותה לשמור על בריאות ציבור הצרכנים, דבר שהביא את משרד הבריאות להורות על סגירת הסניף לאלתר, בשים לב לעובדה כי משרד הבריאות התריע כבר לפני שנתיים על קיומם של ליקויים שהנתבעת לא הסדירה, דבר שהוביל למתן צו סגירה לסניף באופן מיידי וגורף”.

“בעקבות הליקויים הרבים והמתמשכים וחוסר הרצון ו/או היכולת של הנתבעת להסדיר ליקויים אלה, נאלץ משרד הבריאות להוציא ביום 17.7.2022 צו לסגירת הסניף וזאת על-מנת לשמור על בריאות הציבור עקב הליקויים הרבים והמתמשכים בסניף הנתבעת, ואשר פירוט שלהם הועלה בכתב על גבי צו הסגירה”.

לפי כתב התביעה, לתובעת  נודע על הנושא בעקבות כתבה באינטרנט, “דבר שהביא אותה לזרוק מוצרים שרכשה”.

לדברי כתב הטענות, “חשוב לציין כי עד לרגע זה הנתבעת לא פירסמה דבר עבור קהל הצרכנים, ואף באתר שלה אין אזכור להליך הסגירה, ואף אין כל הצעה לפיצוי הצרכנים שרכשו מוצרים ועתה נמצא כי מוצרים אלו לא ימשיכו להיות בבתי הלקוחות לאור חששם של הצרכנים ממוצרים אלה, דבר שהביא ויביא לזריקתם לפח הזבל, מבלי לקבל פיצוי ו/או החזר”.

התביעה הוגשה באמצעות עוה”ד האני טנוס, ניזאר טנוס ונוהא טנוס [משרד טנוס חברת עורכי דין מחיפה].