ידיעות טלקום לגבי העימות הרוסי-אוקראיני בנושא חצי האי קרים

מימשל העיר סבסטופול (שהוא מעין איזור עצמאי בתחומי בחצי האי קרים האוקראיני שסופח ע”י הרוסים מוקדם יותר השנה) רוצה שכל מנויי המפעיל הקוראיני הלאומי Ukrtelecom יעברו לחברת  Sevtelecom, לפי דיווח של Comnews.ru.

מימשל העיר סבסטופול הודיע כי הלקוחות שיעברו יוכלו לשמור על מספרי הטלפון שלהם כשהשינוי היחיד הוא שבמקום איזור חיוג אוקראיני יהיה מעתה איזור חיוג רוסי כקידומת למספר הטלפון.

חברת  Sevtelecom קיבלה 150,000 מספרי טלפון מרגולטור התקשורת הרוסי Roskomnadzor  כדי לספק שירותי טלפוניה קווית.

ב- 26 באוגוסט 2014 דווח העיתון Vedomosti כי משרד התקשורת הרוסי [Ministry of Communications and Mass Media] הציע להאריך עד סוף שנת 2016 את תקופת המעבר לחברות תקשורת הפועלות כיום באמצעות רישיונות אוקראינים בחצי האי קרים. הצעת החקיקה פורסמה באתר המקוון הממשלתי.

ב- 25 באוגוסט 2014 דווח כי חברת הסלולר האוקראינית Peoplenet בשיתוף עם בנק Privatbank החלה באיסוף מכשירי סלולר CDMA שאינם בשימוש האזרחים כדי להעביר את המכשירים לידי הצבא הנלחם בבדלנים הפרו-רוסיים באיזורים שונים של אוקראינה.

חברת הסלולר האוקראינית (:Life הודיעה החודש כי היא תספק שירותים ללא תשלום למנוייה מהאיזורים דונייצק ולוגאנסק שנאלצו לעזוב אותם והפכו פליטים בארצם. כמאה אלף תושבי האיזורים הללו נאלצו לעזוב את בתיהם בשל הקרבות.

חברת הסלולר האוקראינית-רוסית Kyivstar “השעתה זמנית” פעילותה בחצי האי קרים האוקראיני שסופח לרוסיה לאחר שקבוצת אנשים חמושים השתלטו על משרדיה בעיר סימפרופול  ב- 12 באוגוסט 2014 והתקינו שם ציוד תקשורת משלהם; החברה ממתינה להנחיות רגולטור התקשורת האוקראיני כיצד לפעול.

בתוך כך דיווחה חברת המחקר IDC כי מכירות הסלולר באוקראינה ירדו במונחי יחידות ברבע השני של שנת 2014 בשיעור של 31.6%(-). כמו כן נרשמה ירידה של 27.8%(-) בהכנסות כתוצאה מהירידה במכירות.

כ- 1.4 מיליון מכשירי סלולר וטלפונים חכמים (סמרטפונים) נמכרו במדינה. מכירות הסמרטפונים גדלו בשיעור של 10.1% במונחי יחידות נמכרות לעומת ירידה של 20%(-) בהכנסות.  מחיר המכירה הממוצע של סמרטפון ירד מ- 268 דולרים ל- 194 דולרים.