יבמ משתפת פעולה עם אוני’ בן-גוריון בהרחבת יכולות מערכת ווטסון בתחום הסייבר

07:55 15.06.2016

קטגוריות: אבטחת מידע/סייבר

תגים: , ,

חברת IBM מרחיבה את מסגרת המחקרים המשותפים עם אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, המיועדים לשפר את יכולות ווטסון (מערכת המחשוב הקוגניטיבי של יבמ) בתחום אבטחת מידע.

חוקרים של יבמ ואוניברסיטת בן-גוריון יפעלו על-מנת לחדד את יכולותיו של ווטסון לעבד ולהבין מידע בנושאי סייבר המוצג בשפה טבעית, בדיבור או בכתב.

בחודש מאי, במסגרת פרוייקט שהתנהל לאורך שנה שלמה, הציגה יבמ את מערכת ווטסון לאבטחת סייבר, גרסת ענן חדשה של הטכנולוגיה הקוגניטיבית שהוכשרה להבין את השפה האופיינית לעולם אבטחת הסייבר.

כדי להמשיך ולהרחיב את המערכת יבמ מתכננת לשתף פעולה עם אוניברסיטאות מובילות בעולם אשר ירחיבו את אוסף נתוני האבטחה שבהבנתם מדריכה ומכשירה יבמ את המערכת הקוגניטבית שלה.

אוניברסיטת בן-גוריון מפעילה תוכנית לימודים לתארים מתקדמים בתחום אבטחת הסייבר. האוניברסיטה מצטרפת עתה למסגרת שיתופי הפעולה ההולכת וצומחת סביב ווטסון, במגמה לסייע למערכת הקוגניטיבית במלחמה בפשיעת הסייבר.

כחלק מהפעילות המשותפת, מדענים של יבמ ושל אוניברסיטת בן-גוריון פועלים לפיתוח מכניזם מתקדם להצגת ידע ועיבוד נתונים, טכנולוגיות חדשניות בתחום עיבוד השפה, ומנועי עיבוד עתיר ביצועים למשימות מתן תשובה לשאלות בשפה אנושית רגילה. האוניברסיטה גם מציעה לסטודנטים כיתת התנסות בפועל בתחום המחשוב הקוגניטיבי, שם לומדים הסטודנטים לבנות יישומים המבוססים על שירותים בסביבת ווטסון.

פרופ’ ליאור רוקח החוקר הראשי במיזם המשותף ליבמ ולאוניברסיטת בן-גוריון אמר כי “באמצעות שיתוף הפעולה, מורחבת עתה תוכנית המחקר והלימודים של אוניברסיטת בן-גוריון בתחומי אבטחת הסייבר, על-מנת לכלול מחקרים הנוגעים לאופן שבו נוצר המידע בתחום האבטחה ומותאם לצריכה אנושית, כיצד יש לפרשו ולהציגו, ללמוד אותו ולעבדו במהירות ובהיקפים חסרי תקדים”.

הפעילות המשותפת בתחום המחשוב הקוגניטיבי מבוצעת באמצעות מרכז המצויינות של יבמ לאבטחת הסייבר הפועל זה קרוב לשנתיים כמיזם משותף ליבמ ולאוניברסיטת בן-גוריון. במסגרת מרכז המצויינות, מנהלים חוקרים המגיעים משני הארגונים מחקרים בתחום הזיהוי של איומים חדשים וההתמודדות עימם.

סגן נשיא יבמ לתחום אסטרטגיית האבטחה קיילב בארלו [Caleb Barlow] יגיע לארץ בשבוע הבא לאירועי CyberWeek.