טקסיסטמס: צפוי גידול בהוצאות בתחום הביג דאטה

22:46 11.04.2015

קטגוריות: תובנה עסקית BI/ביג דאטה

תגים: , ,

סקר של חברת TEKsystems  שממצאיו פורסמו ב- 17 במארס 2015 אומר כי שישה מכל עשרה נשאלים (61%) מצפים לגידול בהוצאות על יוזמות ביג דאטה לעומת 5% שצופים דווקא ירידה בהוצאות.

במונחים של ביטחון להשביע את דרישות הביג דאטה, 59% הביעו ביטחון בכל לעומת 14% שלא בטוחים כל-כך.

מספרם של אלה הצופים גידול בהוצאות על ביג דאטה עולה על מספרם של אלה המצפים לגידול בכלל הוצאות טכנולוגיית המידע (61% לעומת 45%, בהתאמה).

שישים-וחמישה אחוז מהנשאלים דירגו ארכיטקטים לביג דאטה כתפקיד שהכי קשה לאייש אותו; 48% אמרו זאת לגבי Data scientists ו- 43% אמרו זאת לגבי data modelers. תפקידים אחרים היו מדורגים בידי 40% מהנשאלים או פחות מ- 40%.

מישרות ביג דאטה טכניות יותר מדורגות כפחות קשות לאיוש. המישרות שצויינו (בסדר יורד מבחינת הקושי לאיוש): מפתחי ביג דאטה (40%), אנליסטים ביג דאטה (31%), מהנדסי ביג דאטה (29%), מפתחי מסדי נתונים (27%) ואדמיניסטרטורים של בסיסי נתונים (26%).

ארבעים-וארבעה אחוז מהנשאלים צופים כי גיוס מקצוענים למישרות ביג דאטה יילך ויגדל, 52% מהנשאלים מעריכים כי לא יהיה שינוי בהיקף הגיוסים ורק 4% אומרים כי צפוייה ירידה בגיוסים.

האתגרים הגדולים ביותר להשגת הערך  הרב ביותר מביג דאטה: התמודדות עם הצורות השונות של נתונים [Variety] – לדברי 45% מהנשאלים; מהירות הנתונים  [Velocity] – לדברי 31% מהנשאלים; כמויות הנתונים [Volume] – לדברי 24% מהנשאלים.

מהסקר עולה כי אנשים – ולא טכנולוגיות – הם המפתח להצלחת השקעות ביג דאטה.