טכנולוגיית זיהוי פנים איפשרה להגיע לזיכויו של נאשם בביצוע תאונת דרכים קטלנית בארה”ב

13:06 30.09.2022

קטגוריות: ביומטריה משפט

חברת זיהוי הפנים [Facial Recognition] האמריקנית ClearView העמידה את הטכנולוגיה שלה לרשות ההגנה במשפטו של נאשם בתאונת דרכים קטלנית.

עד לאחרונה, על לקוחות החברה נמנו רשויות אכיפת חוק. ואולם, החברה השנוייה במחלוקת הסכימה לאפשר לעורכי דינו של אדם מפלורידה בשם Andrew Grantt Conlyn לסרוק את מאגרי המידע העצומים שלה (הבנויים מתמונות שנלקחו מהאינטרנט).

בכך עורכי הדין הצליחו להוכיח את חפותו של האיש לגבי תאונת דרכים בשנת 2017 בעיר Fort Myers. התביעה טענה כי הוא נהג ברכב מסוג פורד מוסטנג ואז פגע ברמזור ובמספר עצים וגרם גם למותו של ידידו.

ואולם תיעוד ממצלמת גוף מהזירה הראה אדם באפוד בצבע כתום ‘שולף’ את קונלין מהאוטו וטוען כי קונלין היה נוסע באוטו וכי אותו ידיד שנהרג הוא זה שנהג ברכב בעת התאונה. צוות ההגנה השקיע שנים בחיפוש אחר אותו אדם ומשלא הצליחו פנו אל מנכ”ל חברת קלירוויו לעזרתם.

בתוך כמה שניות, כפי שמתואר בעיתון ניו יורק טיימס, נמצאה ההתאמה ונדרשו מספר שיחות טלפון בודדות כדי לאתר את האדם באפוד הכתום: Vincent Ramirez. הוא אומנם עבר להתגורר באיזור אחר של מדינת פלורידה אולם זכר כי הוציא את קונלין שהיה נוסע ברכב (ולא הנהג). בית-המשפט קיבל את הראייה החדשה וקונלין שוחרר ממעצר.