“טָרַנְטֶע אבל לפניך” [מעודכן ל- 8.3.2020]

20:18 22.02.2020

קטגוריות: משפט

ביום חמישי, 21.2.2020, במהדורת החדשות המרכזית של חדשות 12 בשעה 20:00 שודרה כתבה של עמליה דואק על תביעה שהוגשה בידי נהגים יהודים וערבים נגד חברת גט טקסי (GETT) [ת”צ 48087-02-20].

באתר N12 פורסמה ידיעה על התביעה הזאת שכותרתה: “תביעה ייצוגית נגד גט טקסי: פתחה שירות מוניות ליהודים בלבד?”

בכותרת המשנה נאמר: “בשנים האחרונות מציעים בחברה שירות ייעודי לציבור הדתי בירושלים – “גט מהדרין”. אלא שתביעת ענק ייצוגית על סך כ-200 מיליון שקלים שהוגשה לאחרונה נגד החברה טוענת – מדובר במסווה שמפלה בין נהגים יהודים לערבים”.

למחרת, שני גופי תקשורת נוספים דיווחו על התביעה הזאת נגד גט טקסי: ביום שישי, 22.2.2020, במהדורת החדשות של עשר בבוקר בתאגיד השידור הישראלי הציבורי “כאן” שודרה ידיעה על התביעה הזאת. ביום שישי, 22.2.2020, בשעה 16:49, פורסמה ב”גלובס” ידיעה על התביעה הזאת.

אלא ש- Read IT Now הקדים את שלושה גופי התקשורת הללו: ביום חמישי, כבר בשעה 06:09 בבוקר, פורסם מבזק בנושא בחלון המבזקים של אתר זה: “הוגשה תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית בנושא הפלייה במוצרים, שירותים וכניסה למקומות ציבוריים) נגד חברת ג’י טי גט טקסי סרוויסס ישראל בע”מ ואח’ בנושא הפלייה לכאורה של נהגים ערבים וכן ציבור הנוסעים בשירות ובאפלקצייית גט טקסי; נושאי התביעה: האם שירותי גט מהדרין מפלה נהגים ערבים? האם ההתנהלות המדירה של המשיבה פוגעת בנהגים ובנוסעים? האם התנהגות החברה מהווה הפרה של חוק איסור הפלייה וחוקים נוספים?; טרם פורסם הנוסח המלא של כתב התביעה”.

באותה העת לא פורסם כתב התביעה המלא באתר הנהלת בתי-המשפט (הב”ה). הדבר לא איפשר לי לפרסם ידיעה מורחבת בנושא. גם נכון לעכשיו עדיין מופיע באתר כי כתב הטענות הוא “מסמך [ש]לא זמין כעת”.

‘טרנטע אבל לפניך’ נאמר בדִּבְקִית (מדבקה, סטיקר) שהיו נוהגים להדביק בעלי כלי רכב ישנים על השימשה האחורית שלהם והמופנים אל הנהגים שמאחור. אכן “טרנטע” – החודש (פברואר 2020) מציין Read IT Now עשרים ואחת שנים לתחילת פעילותו.

זה עוד מקרה אחד מתוך רבים שהאתר מקדים במספר שעות/ימים פרסומים באתרים אחרים, כולל אתרי חדשות מובילים בארץ.

= = = = = = = = = = = = =

לא סתם מופיעה המלה  Now בשם האתר Read IT Now:

+ בשבוע שעבר, TheMarker ו”גלובס” פירסמו ידיעות המתבססות על מידע שפורסם קודם לכן ב- Read It Now (תוך מתן קרדיט הולם למקור);

+ בשבוע שעבר Read IT Now היה האתר הראשון בארץ לדווח על כך שהוצע הסכם פשרה בתביעות נגד חברת Apple על האטה מכוונת של מכשירי אייפון מדגמים ישנים (דבר שדווח ע”י אתרי החדשות בארץ רק למחרת);

+ שבוע קודם לכן Read IT Now היה הראשון לפרסם את דבר דחיית העתירה לגבי יישום אלקטור, יותר משעה לפני שהדבר פורסם ע”י אתרי החדשות המובילים בארץ.

= = = = = = = = = = = = =