חח”י: קול קורא להגשת הצעות למחקר בתחומי פעילות חברת החשמל

06:51 29.06.2021

קטגוריות: מכרזים/פטורים/דרושים

תגים:

חברת החשמל לישראל פירסמה (24.6.2021) קול קורא [מספר 24062021] למחקרים “בתחומים רלבנטיים לפעילות חברת החשמל במישרין ו/או בעקיפין, בדגש על תהליכי הליבה של החברה והכל במטרה לשפר את שרידות ואמינות אספקת החשמל, יכולת הפיתוח והתפעול של מערכת החשמל, רמת השרות ללקוחות ואת היעילות וריווחיות החברה”.

לצורך כך מזמינה חברת החשמל מכוני מחקר, מוסדות מוכרים על ידי הקרן הלאומית למדע ומוסדות להשכלה גבוהה לפנות לחברה ולהגיש הצעות מחקר בנושאי העניין המצוינים בהמשך.

מיון, הערכה ובחירת ההצעות ייעשו ע”י וועדה פנימית של החברה, בהתאם לקריטריונים המפורטים בקול הקורא.

עלות התמיכה לכל מחקר בודד, לא תעלה על 3 מיליון ₪.

ברשימת התחומים המועדפים:

+ תכנון, שליטה, בקרה ופיתוח מערכת החשמל [ניהול רשת חשמלית; Asset Management  בתחומי היצור, ההולכה והחלוקה (ניטור מתקנים, איסוף וניתוח נתונים, מע׳ התרעות, הערכת מצבו התחזוקתי של הציוד, המלצות לניהול ולתחזוקה מונעת ותחזוקה חזויה); כלים אנליטיים (Business Intelligence, BI/Artificial Intelligence, AI); שיפור יכולות הקמת תשתיות חשמל ביעילות, מהירות ובאיכות גבוהה; תשתיות רכב חשמלי, אנרגיות מתחדשות ואגירת אנרגיה וכלי ניהול וניטור של תשתיות אלו; אופטימיזציה של רשת החשמל; שיפורי אמינות ושרידות למערכת החשמל].

+  אינטגרציה של מערכות [שיפור אמצעי תכנון ושליטה במערכת החשמל ושיפור אמצעי קליטה והטמעה של טכנולוגיות חדשות במערכת].

+  אופטימיזציה ויעילות [שיפור תפוקות ושיפור יעילות בייצור, הולכה חלוקה ואספקת חשמל; רחפנים – רובוטים לביצוע עבודות; ניטור, זיהוי, בדיקות וסקירות בחללים סגורים].

+ שיפור שרות ללקוח והגדלת רמת מעורבות והשתתפות לקוחות [הרחבת שימוש בדיגיטציה; השבחת מידע, הרחבת אפשרויות השימוש ושיפור אפשרויות וכלי הניתוח והאנליזה של המידע; פיתוח יכולות ניהול ביקושים והתייעלות אנרגטית; בתים חכמים,  Internet of Things, IOT, וטכנולוגיות תומכות].

+  שיפור תהליכי עבודה וביצועים בצורות שונות [דיגיטציה; הדרכה מקוונת וליווי תהליכי עבודה מרחוק; שילוב והכנסת טכנולוגיות חדישות לשיפור תהליכי עבודה וביצועים, כדוגמת רובוטיקה, רחפנים, Virtual Reality, VR/Augmented Reality, AR וכיו”ב].

+ אמצעים וטכנולוגיות לשיפור וייעול שרשת האספקה, רכש ואחסנה ותהליכים לוגיסטיים.

+ כלים, אמצעים וטכנולוגיות לשיפור ממשקים בתחומים שונים.

ניתן להגיש פניות בנושאים נוספים שאינם מצוינים לעיל, ובלבד שהינם קשורים, במישרין או בעקיפין, לתחומי פעילותה של חברת החשמל.

מועד ההגשה האחרון הוא ב- 31 בדצמבר 2021.