חח”י: מכרז מסגרת לרכישת שירותי מו”פ

הגוף המפרסם: חברת החשמל לישראל (חח”י)

מהות ההתקשרות: מכרז מסגרת לרכישת שירותי מו”פ

מספר המכרז: 103213760

מועד הפרסום: 3 במאי 2021; מועד אחרון להגשה: 31 במאי 2020

הערות: “העשור הקרוב טומן בחובו שינויים משמעותיים בשוק האנרגיה בכלל ובשוק החשמל בפרט. התפתחות והתבססות טכנולוגיות כדוגמת יצור חשמל באנרגיה מתחדשת, רשת חכמה, אגירת אנרגיה, רכב חשמלי, דיגיטציה וכניסת שחקנים חדשנים לשוק מייצרת אתגרים חדשים לחברות חשמל בעולם.

“חברת החשמל, בתוקף תפקידה לאספקת חשמל סדירה ואמינה, מבינה את האתגרים ומבקשת להכין את עצמה אליהם באופן המיטבי.

“כחלק מההערכות להתמודדות עם אתגרים אלו הקימה החברה יחידת חדשנות האחראית על מענה לאתגרים תהליכיים ומוצרים באמצעות טכנולוגיות, הן באמצעות חדשנות פתוחה והן באמצעות מו”פ.

“מטרת מכרז מסגרת זה היא לרכוש שירותי מו”פ על מנת לפתח מוצרים שיענו על אתגרי החברה האסטרטגיים בכל מקטעי הפעילות של החברה.

“בכוונת החברה לבחור מאגר מצומצם של עד 4 נותני שרות/מפתחים לשירותי מו”פ, מבין הגופים שישתתפו בהליך המכרזי הנוכחי, כגופים אופציונליים למתן שרותי מו”פ לחברה. הספקים שיזכו במכרז ויבחרו להשתתף במאגר המצומצם, יתחרו ביניהם בהליכים מהירים על מחקר ופיתוח של אתגרים ספציפיים שיוגדרו ע”י יחידת החדשנות מעת לעת במהלך תקופת ההתקשרות הכוללת.

תכולת העבודה הנדרשת – מהחברות שיבחרו למאגר המצומצם תיאור תכולת העבודה יעודכן ויותאם לכל פרויקט מו”פ בנפרד;

+ שירותי המו”פ הנדרשים הינם כדלקמן: ניתוח, אנליזה, גיבוש המלצות ותוכניות עבודה מעשיות לאתגרים שיוצגו ע”י החברה.

+ ביצוע מחקר השוואתי לאיתור פתרונות זמינים בעולם לתמיכה במענה לבעיה המוגדרת ולפתרון המוצע.

+ בניית פרוטוטייפים ראשוניים להוכחת היתכנות ל- Minimum Viable Product, MVP.

+ בניית אב טיפוס לניסויים במעבדה/בשטח בהתאם לנושא הנבדק.

+ סיוע להגעה למסחור.

+ סיוע להגדרת פרוצדורות לייצור (תיק מפעל ייצור) ומציאת קווי הייצור העיקריים.

+ נושאים נוספים כפי שיוגדר ע”י יחידת החדשנות בחברה, בהתאם לנושא הרלבנטי הנדרש לבדיקה ואיתור פיתרונות.

“בכל הזמנת עבודה יוגדרו במפורש נושא העבודה, שלביה, אבני הדרך והתוצרים הספציפיים. עבודת נותן שירותי המו”פ תתבצע אל מול יחידת החדשנות, בשיתוף כל הגורמים הרלבנטיים בחברת החשמל.

“בכוונת החברה לבחור עד 4 הצעות שישתתפו במאגר מצומצם של מציעים למתן שרותי מו”פ לחברה.  הצעות שיבחרו, בהתאם לציון האיכות שיקבלו בהליך הנוכחי, ישתתפו במאגר מצומצם של מציעים שיוכלו להגיש הצעות לאתגרי מו”פ ספציפיים שיוצגו ע”י יחידת החדשנות של החברה.  בחירת הגוף שיבצע את המו”פ באתגר הספציפי שיוצג ע”י החברה תתבצע בהליך מהיר בהתאם להצעות שיוגשו ע”י משתתפי המאגר המצומצם שידורגו בהתאם לאיכות וגישת הפתרון והצעת המחיר לביצוע המו”פ ע”י המציע.

“יובהר מראש כי כל הקניין הרוחני (IP) שיפותח במסגרת האתגרים בשלב ב’ של המכרז יהיה בבעלותה הבלעדית של חברת החשמל. הדגמים שיבנו וכן ציוד שיירכש ע”ח הפרויקט יהיו בבעלות חח”י ויועמדו לרשותה בכל עת שהחברה תדרוש זאת , אלא אם הוגדר אחרת במפורש בכתב במסגרת ההליך שפורסם לאתגר ספציפי”.