חח”י: מכרז לשכירת קווי נתונים ממפעילי מפ”א

הגוף המפרסם: חברת החשמל לישראל (חח”י)/חטיבת תקשוב/מגזר קשר ואלקטרוניקה

נושא המכרז: מכרז לשכירת קווי נתונים ממפעילי מפ”א

מס’ המכרז: 970002650

מועד אחרון: 2 בינואר 2022

הערות: חברת החשמל לישראל מזמינה הצעות למתן שירותי העברת נתונים הכוללים השכרת קווי נתונים לצורך קישור בין אתרים. מטרת מכרז זה הינו לבחור ספק אחד או יותר אשר באחריותם הקמת תשתית או שינוי תשתית קיימת ואחזקתה.

תיאור המצב הקיים: כיום חח”י משתמשת בתשתית אופטית עצמאית לרוב התקשורת העוברת בין אתרי חח”י השונים. בנוסף חח”י משכירה קווי נתונים שונים ממפעילי מפ”א שונים.

בעיות שהמערכת אמורה לפתור: השירות המבוקש יענה על צרכי העברת נתונים באזורים בהם אין לחח”י תשתית מוכנה או כגיבוי לתשתית חח”י הקיימת.

היישום:

+ קישור בטכנולוגיית IPVPN. חברת החשמל מבקשת להפעיל מספר רשתות IPVPN. כל רשת תהיה מבודדת לחלוטין מרשתות האחרות של חברת החשמל ושל משתמשים אחרים. לכל רשת IPVPN יהיה מזהה רשת עצמאי.

+ קישור בטכנולוגיית SDH – השירות הינו סטנדרט של טכנולוגיה להעברת נתונים באופן סינכרוני על תשתית אופטית. SDH  הוא פרוטוקול Multiplexing סטנדרטי שמעביר ריבוי של סוגי אותות דיגיטליים על תשתית  Fiber Optic.

+ קישור בטכנולוגיית מטרו Etherne.

+ קווי אינטרנט (כולל ספק שירות) – על המציע לתאר מהי הטכנולוגיה המוצעת לקווי חיבור לאינטרנט ומהם הקצבים המרביים לשירות זה.

בסיום המכרז חברת חשמל תבחר ספק זוכה אחד או יותר, כאשר כל אחד מהספקים הזוכים יספק ויתחזק את הקווים בהם הוא יזכה. חברת החשמל תוכל לבחור את הקווים אותם תרצה לשכור מהזוכים השונים ע”פ החלטתה, ואינה מחויבת לבחור קווים ספציפיים ממציע כלשהו.

חברת החשמל תוכל להפעיל רובדי הצפנה משלה על גבי תשתית הספק לפי הגדרת הסיווג ורמת ההצפנה הנדרשת.

על המציע להיות תאגיד רשום כחוק בישראל ובעל רישיון לאספקת שירותי מפ”א. הרישיון יהיה בתוקף במועד הגשת ההצעה. נדרש להיות בעל רישיון שניתן ע”י משרד התקשורת: רישיון כללי למתן שירותי בזק פנים ארציים נייחים או רישיון כללי ייחודי למתן שירותי בזק פנים ארציים נייחים.

* בתוך כך פירסם אגף מערכות מידע ותקשוב בחח”י הודעה בדבר כוונת התקשרות בפטור ממכרז לצורך ניתוב שיחות של מינויי חברת הוט טלקום שותפות מוגבלת למוקד 103. בנימוקים לכוונת ההתקשרות נאמר כי “על חברת החשמל לממן שיחות טלפון ממכשירים קוויים וסלולריים למוקד 103. חברת הוט טלקום שותפות מוגבלת היא הספק הבלעדי היחיד היכול לנתב את השיחות של מינויי חברת הוט טלקום שותפות מוגבלת למוקד 103 .

“תקופת ההתקשרות תהא לתקופה של שנתיים עם אופציה לשנתיים נוספות”.