חח”י מבקשת להצטרף לבורסת מסחר בגז טבעי של חברת EMEX; מתכוונת להציג במסגרת הביתן הישראלי ב”אקספו דובאי 2021″

חברת החשמל לישראל (חח”י) פירסמה הודעה בדבר כוונתה להתקשר בפטור ממכרז: הצטרפות חברת החשמל לבורסת  מסחר בגז טבעי של חברת  EMEX East Energy Exchange Ltd.

בהודעת החברה שפורסמה ביום 7.4.2021 נאמר כי “לאור העובדות וההסברים שהובאו בפניה ולאחר דיון בנושא, מחליטה וועדת המכרזים לרכישות אנרגיה ודלקים בישיבתה מיום ה- 18.3.2021 לסווג את ההתקשרות להצטרפות לבורסת מסחר בגז טבעי של חברת  EMEX כפטורה ממכרז בהתאם לסעיף 6.1.23 בנוהל החברה 12-02-01 (התקשרות עם מי שלפי זכויות מכוח דין או בהתאם למצב הדברים בפועל  הוא היחיד המסוגל לבצע את נושא ההתקשרות , ובהתאם לתנאים המפורטים”.

בנימוקי ההחלטה נאמר כי “בתנאי שיתוקן חוק משק הגז ויאפשר לחברת החשמל לשווק גז טבעי או יתקבל אישור הרגולטור הרלוונטי לשיווק גז באמצעות זירת המסחר, כניסה לזירת המסחר תאפשר רכישה ומכירה של גז טבעי ובכך תשפר את הגמישות התפעולית היומית במסגרת אספקת הגז ליחידות הייצור של חברת החשמל”.

בבקשת התקשרות נפרדת נאמר כי חברת החשמל לישראל מתכוונת להציג במסגרת הביתן הישראלי ב”אקספו דובאי 2021″. לשם כך אושר לחברה לפנות למשרד החוץ לצורך ניהול מו”מ על תנאי ההסכם.

בנימוקים נאמר כי “עפ”י החלטת ממשלה מס’ 4722 משרד החוץ הוא הגורם היחיד האחראי על הובלת פרוייקט “אקספו דובאי 2021″ אשר במסגרתו יוקם הביתן הישראלי ויסופקו השירותים הנדרשים.  בנסיבות העניין, אין צורך בביצוע פרסום מקדים בדבר כוונת חברת החשמל להתקשר עם משרד החוץ, לאור העובדה שידוע שאין עוד גורמים שעימם ניתן להתקשר לשם השתתפות בתערוכת אקספו דובאי במסגרת הביתן הישראלי , והואיל ובכל מקרה לא היו מתקבלות פניות מספקים אחרים”.