חב’ טכ’ פלסטיניות מבקשות מ- PayPal ליישם שירותיה בשני האיזורים; טוענים שלעומת זאת היא מספקת שירותים לישראלים המתגוררים מעבר לקו הירוק

16:08 02.10.2016

קטגוריות: אינטרנט המזרח התיכון

תגים: ,

43 חברות טכ’ פלסטיניות בגדה המערבית ובעזה מבקשות מ- PayPal ליישם את שירותיה בשני האיזורים הללו, לתושבים הפלסטינים שבהם. לאחרונה התנהל קמפיין ב- Twitter בנושא זה לאחר שפייפל סירבה לפגישה רשמית עם נציגי החברות המוחות.

חברות הטכנולוגיה והארגונים הפלסטיניים טוענים שפייפל מספקת מספקת שירותים לישראלים המתגוררים מעבר לקו הירוק. הם פירסמו תוכנו של מכתב פומבי שנשלח ב- 23 באוגוסט 2016 ל- Daniel H. Schulman נשיא ומנכ”ל PayPal בנושא זה. הקבוצה שעומדת מאחורי כל הפעילות הזאת היא Americans for a Vibrant Palestinian Economy, A4VPE.

פייפל פועלת כיום ב- 203 מדינות ברחבי העולם.

בין החברות והארגונים החתומים על המכתב הגלוי ניתן למצוא את קבוצת התקשורת הפלסטינית הגדולה Palestinian Telecommunication Company, Paltel  אולם יצויין כי חברת הסלולר הפלסטינית השנייה Wataniya Palestine Mobile Telecommunications  Company, Wataniya Mobile  אינה חתומה עליו.

בין החתומים הנוספים: מאיץ חברות ההזנק [startup accelerator] הפלסטיני Gaza Sky Geeks, GSG; ה- Bethlehem Business Incubator; ה- Arabreneur; ה- Arab Palestinian Investment Company (APIC) ואחרים. מידי שנה מסיימים כאלפיים סטודנטים פלסטינים את לימודי ה- IT שלהם.

בתגובה לפניית האתר TechCrunch נמסר ע”י חברת פייפל כי “השאיפה שלנו היא שלכל אחד תהיה בסופו של דבר גישה לשירותי התשלומים והמסחר הדיגיטליים שלנו, בתיאום עם דרישות רגולטוריות יישימות. אנו מעריכים את העניין של הקהילייה הפלסטינית בפייפל. אין לנו מה להודיע עליו בשלב זה לגבי העתיד הקרוב, אולם אנו עובדים כל העת לפיתוח שותפויות אסטרטגיות, לטפל בהיתכנויות עסקיות, בצרכי  ובדרישות אסדרה (רגולציה) ותאימות (compliance) ובהשגת אישורים מהרשויות המקומיות לשם כניסה לשווקים חדשים”.