חב’ המחקר Forrester Research: הסיכויים לירידה של שוק הטכנולוגיה בשנת 2020 גדלו ל- 50%; החברה מעדכנת כלפי מטה את התחזית שלה לשנה הנוכחית בשל CoronaVirus

13:33 27.03.2020

קטגוריות: טכנולוגיית מידע

תגים: , ,

חברת המחקר Forrester Research אומרת כי הסיכויים לירידה של שוק הטכנולוגיה בשנת 2020 גדלו ל- 50%.

פורסטר ריסרץ’ הודיעה ב- 16 במארס 2020 כי היא מעדכנת כלפי מטה את התחזית שלה לשנה הנוכחית בשל התפשטותו של נגיף קורונה.

החברה אומרת כי במקרה הטוב הרי שצפוייה האטה לגידול בשיעור של כ-  2% בארצות הברית ובעולם במהלך השנה הנוכחית. התחזית היא שהכלכלות בארה”ב ובמדינות אחרות ירדו במחצית הראשונה של שנת 2020 אולם יתאוששו במהלך המחצית השנייה של שנה זו.

לדברי חברת המחקר, יש אפשרות בשיעור של 50% ששוקי הטכנולוגיה בארה”ב ובעולם ירדו בשיעור של 2%(-) או יותר אם יהיה מיתון חריף.

פורסטר מציינת כי בכל תרחיש, ההוצאות על ציוד מחשבים וציוד תקשורת יהיו החלשות ביותר עם ירידות פוטנציאליות בשיעורים שבין 5% ל- 10%.

ההוצאות על ייעוץ טכנולוגי וההוצאות על שירותי אינטגרציית מערכות לא צפויות להשתנות או לקטון בשיעור של עד 5%(-) אם חברות יחליטו באמת לקצץ בפרוייקטים חדשים.

בגידול בהוצאות על תוכנה צפוייה האטה בטווח של 2-4%(-) במקרה הטוב והיעדר גידול כלל בתרחיש הגרוע או אם יהיה מיתון.

התחום החיובי היחיד הוא הגידול המתמשך בביקוש לשירותי תשתיות ענן והגידול האפשרי בהוצאות על תוכנות ‘מתמחות’, ציוד תקשורת ושירותי טלקום עבור עבודה-מרחוק ולימודים/הוראה-מרחוק משום שחברות מעודדות את עובדיהן לעבוד מרחוק ומוסדות חינוך מאמצים קורסים מקוונים.

“השאלה היא מה יקרה מעבר לרבע הראשון ולרבע השני של שנת 2020”, שואלים בחברת המחקר. החברה רואה סבירות של 50% למיתון בארצות הברית עם שני רבעונים של ירידה בתמ”ג בשנת 2020. גם באירופה וביפן ודרום קוריאה יש סיכונים גבוהים מאוד למיתון.