חב’ אבטחת הסייבר Kaspersky Lab: ארבעים-וחמישה אחוז מהעובדים בצ. אמריקה אומרים כי לא יידעו כיצד להגיב על התקפת כופרה במקום עבודתם

09:44 03.04.2020

קטגוריות: אבטחת מידע/סייבר

תגים: , ,

דו”ח חדש של חברת אבטחת הסייבר Kaspersky Lab  שפורסם ב- 2 באפריל 2020 מצביע על כך שבסקר שערכה החברה נמצא כי 45% בצפון אמריקה (ארצות הברית וקנדה) אומרים כי לא יידעו כיצד להגיב על התקפת כופרה (Ransomware Attack) במקום עבודתם.

37% מהנשאלים במסגרת הסקר של קספרסקי אמרו כי אינם יכולים להגדיר במה מדובר.

הסקר מצא כי מרבית העובדים נעדרים ידע בסיסי כיצד להתמודד עם איום סייבר הולך וגובר זה וכי תופעת הכופרה הולכת ונעשית פופולרית במיוחד בסביבות עסקיות.

כל שישה חודשים, בין 900,000 לכ- 1.2 מיליון משתמשים הם יעד להתקפות כופרה. סכומי הכסף הנדרשים לשחרור חומר חסום מגיעים בממוצע ל- 1,032,460 דולר.

מומחי האבטחה של קספרסקי ממליצים שלא להיענות כלל לדרישות הכופר מצד התוקפים ולא לשלם להם תמורת שחרור החומר החסום. לכך יש מספר סיבות: הראשונה, תשלום אינו מבטיח שכלל החומר ישוחרר מהחסימה בעקבות התשלום וגם  אין כל ודאות שהחומר לא נמכר בשוק מחתרתי כלשהו; השנייה – תשלום כופר רק מעודד פושעי סייבר להמשיך בסוג זה של התקפות משום שמדובר בסוג התקפות הריווחי ביותר עבור התוקפים.