חבר הקונגרס הרפובליקני Lou Barletta בדיון בבית-הנבחרים: פקידי מימשל סבורים שהמדינה אינה ערוכה להתקפות סייבר העלולות להשבית רשתות חשמל באיזורים נרחבים למשך שבועות; מומחי אבטחה מדברים על השבתות של מספר חודשים

תת-הוועדה של הוועדה לענייני Transformation and Infrastructure  בבית-הנבחרים האמריקני קיימה דיון ב- 14 באפריל 2016 בנשוא האיומים הנשקפים לרשת החשמל הארצית.

במהלך הדיון אמר חבר הקונגרס הרפובליקני ממדינת פנסילבניה Lou Barletta כי ממשלת ארצות הברית אינה ערוכה להתקפות סייבר העלולות להשבית רשתות חשמל באיזורים נרחבים למשך שבועות ואולי אף למספר חודשים.

גם אם הסבירות להשבתה נרחבת וממושכת בעקבות התקפת סייבר אינה גדולה, על הממשלה לתכנן טוב יותר לקראת האפשרות הזו, אמר חבר הקונגרס וציין כי על הממשלה להציע יותר עזרה למימשל ברמת המדינה ובשלטון המקומי כדי להתמודד עם תוצאות של תרחיש כזה.

מספר חברי קונגרס הצביעו בדיון על ההתקפה שהייתה על רשת החשמל באוקראינה בחודש דצמבר האחרון ואשר הותירה יותר מ- 200,000 אנשים ללא חשמל במשך מספר שעות.

לדבריהם, התקפת סייבר המשולבת עם התקפה פיזית או עם תנאי מזג אוויר קשים עלולה להיות בעלת השלכות הרסניות.

לדברי ארגון North American Electric Reliability Corp התקפות פיזיות על תחנות חשמל עלולות להיות אפילו יותר הרסניות מאשר התקפות סייבר.