חברת Southeastern מנסה למנוע הפיכת חברת Dell לפרטית

חברת Southeastern Asset Management, המחזיקה ב- 8% ממניותיה של חברת דל, מנסה למנוע הפיכת חברת Dell לפרטית זאת לאחר שמועצת המנהלים של דל החליטה לאשר מכירתה למייסד והמנכ”ל הנוכחי Michael Dell ולחברת Silver Lake Partners.

סאותאיסטרן אסט מנג’מנט פירסמה ב- 31 במאי 2013 מכתב גלוי למחזיקי המניות האחרים של דל והיא קוראת להם לא לחתום על שום הסכם שיקדם את ההצעה של מייקל דל שעה שסאותאיסטרן פועלת יחד עם המשקיע קארל אייקן וחברתו Icahn Enterprises “לקדם חלופות טובות יותר” להצעה זו.

סאותאיסטרן כתבה במכתב כי תפרסם הצהרה בנושא “בעתיד הקרוב” דבר שיאפשר לבעלי המניות להתייעץ עם יועציהם הפיננסיים וכן להתנגד להצעת הרכישה של חברת דל.

ב- 31.5.2013 פירסמתי כאן באתר ידיעה לפיה חברת דל ממשיכה בהליכים לרכישתה בידי מייסדה ומנכ”לה Michael Dell וחברת Silver Lake Partners.

החברה הפיצה מכתב לבעלי המניות בו היא מציעה להם למכור את מניותיהם משום שכך ירוויחו יותר מאשר אם ימשיכו להחזיק במניות הללו.

במכתב נאמר בין היתר כי הדירקטורים העצמאיים של החברה הסכימו פה אחד להמליץ על העיסקה.

וועדה מיוחדת מטעם מועצת המנהלים של החברה קיבלה הצעות נגדיות מ- 21 רוכשים אסטרטגיים ו- 52 רוכשים פיננסיים אפשריים אולם שום הצעה טובה יותר לא הגיעה לכדי מימוש.

ההצעה הבולטת ביותר הייתה של המשקיע Carl Icahn יחד עם Southeastern Asset Management.

ב- 18 ביולי 2013 אמורה להתקיים אסיפה מיוחדת של בעלי המניות של החברה כדי לאשר את העיסקה.