חברת Pfizer עורכת ניסוי חדש: כל תושבי העיר טולדו בדרום מערב ברזיל יחוסנו בצורה מלאה נגד קורונה

15:50 29.10.2021

קטגוריות: ברזיל (BRIC) בריאות/רפואה

תגים: , ,

רמת מחלת קורונה בברזיל ממשיכה לגדול כל העת ועתה צפוי ניסוי מעניין במדינה: העיר טולדו בדרום מערב המדינה [עיר במדינת Parana] רוצה לבדוק מה יקרה אם כל תושבי העיר יקבלו חיסון נגד המחלה.

חברת הפרמצבטיקה פייזר החליטה לקיים מחקר ארוך טווח בן שנה בעיר כדי לבדוק את הנושא בעקבות מתן חיסוני BioNTech-Pfizer לכלל התושבים. גורמי הרפואה בעיר רוצים לבחון כיצד הוירוס מתנהג במקום בו כולם מחוסנים ולמשך כמה זמן בסביבה כזו החיסונים יעילים. כך מדווח אתר החדשות הגרמני Deutsche Welle.

יצויין כי נשיא ברזיל Jair Messias Bolsonaro  מתבטא שוב ושוב נגד דיבורים אודות המגיפה וההגזמה לדבריו בהשפעותיה כשהוא טוען שמדובר ב”שפעת קלה”.

לעומתו, המדינה רושמת כבר יותר מ- 600,000 מתים כתוצאה מהמגיפה ורבים מתושביה רוצים לקבל את החיסונים. סקר שנערך לאחרונה ע”י מכון הסקרים Datafolha מצביע כי 93% מהנשאלים אמרו כי הם רוצים להתחסן. מספר החולים המאומתים מידי יום בברזיל עומד על 13,424 וממשיך לגדול.

ראש עיריית טולדו Beto Lunitti אמר כי עד כה 99% מבני 12 ויותר בעיר קיבלו כבר את החיסון ו- 65% כבר קיבלו את החיסון השני/השלישי. לדבריו, האוכלוסייה בעיר (קרוב ל- 150,000 איש) מקפידה מאוד על עטיית מסיכות ושמירה על ריחוק חברתי ותושביה הגיבו בצורה חיובית מאוד לניסוי. לעת עתה, גם בתקופת הניסוי, יידרש מהתושבים להקפיד על כל אמצעי הזהירות הללו.

ראש העיר עצמו חלה בקורונה בסוף חודש מארס וקיבל חמצן. הוא פירסם באופן מקוון את הדיאגנוזה הרפואית שלו מתוך מטרה שהאוכלוסייה בעירו תהיה מודעת לחומרת הבעייה ולא תתייחס למחלה בקלות.

לדברי גורמי רפואה בעיר, בשל ההתחסנות עד כה, חלה בחודשיים האחרונה ירידה משמעותית ברמת תחלואת הקורונה כשכיום יש שישה חולים במחלקת טיפול נמרצ ויש שני מקרי מוות בשבוע בלבד.

בתחילת מבצע החיסונים בעיר קיבלו התושבים חיסונים מתוצרת חברות הפרמצבטיקה Sinovac/AstraZeneca/Johnson & Johnson אולם כיום הם מקבלים רק חיסונים מתוצרת BioNTech-Pfizer.

יצויין כי מבצע דומה (שכונה “Project S”) נערך בתחילת השנה בעיר Serrana אף היא בברזיל. אלא ששם מדובר על אוכלוסייה יותר קטנה בהיקפה, רק המבוגרים חוסנו ושם היה שימוש בחיסון CoronaVac הסיני. שם דווח בשעתו על תוצאות מעודדות.