חברת OpenSignal מפרסמת דו”ח השוואתי חדש לגבי הדור החמישי

Benchmarking the Global 5G Experience — June 2022, הוא דו”ח השוואתי תקופתי חדש של חברת  OpenSignal  שפורסם ב- 22 ביוני 2022 ומקיף 15 מדינות מובילות בתחום הדור החמישי.

לדברי עורכי הדו”ח, יש כמה מדינות שנכנסו לרשימת ה- 15 ולא נכללו בה בעבר, ברשימה הקודמת שפורסמה בחודש מארס השנה. בין המדינות הללו נכללות בולגריה, סינגפור, מלזיה ופוארטו ריקו.

הדו”ח כולל דירוגים שונים שבמקצתם נכללת גם ישראל. בנפרד, החברה מפרסמת החודש (יוני 2022) גם את הדו”ח Israel: Mobile Network Experience Report [הכולל דירוגים שונים של פלאפון תקשורת, פרטנר תקשורת, סלקום ישראל והוט מובייל].

בקטגוריית המהירות, ישראל מדורגת במקום ה- 15 (מתוך 15 המדינות המובילות) בתחום ה- 5G Peak Download Speed עם 607.7 Mbps.

ישראל ממוקמת במקום ה- 6 (מתוך 15) בין המדינות המובילות בתחום ה- 5G Global Top 15: Uplift.

ישראל ממוקמת במקום ה- 6 (מתוך 15) בין המדינות המובילות בתחום ה- 5G Download Speed (Mbps) עם 217.7 Mbps.

ישראל ממוקמת במקום ה- 7 (מתוך 15) בין המדינות המובילות בתחום ה- 5G Download Speed (Mbps) עם 217.7 Mbps.

ישראל ממוקמת במקום ה- 7 (מתוך 15) בין המדינות המובילות בתחום ה- 5G vs 4G Video Experience Improvement (%) עם שיעור של 46%.

ישראל ממוקמת במקום ה- 7 (מתוך 15) בין המדינות המובילות בתחום ה- 5G Video Experience עם שיפור בשיעור של 74.6%.

■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■

בתקופה של חשד להימצאות לכאורה של סלמונלה במוצרי שוקולד שונים [ע”ע שטראוס גרופ] ולהימצאות לכאורה של סיבי ניילון בביסקוויטים [ע”ע מותג הבית של שופרסל], קצת מוזר לדבר על “טְרִיּוּת” של מחקר עולמי כשה”טְרִיּוּת” הזאת, אֶעפֶּס, קצת מוטלת לדעתי בספק.

ובמה דברים אמורים? 30 באפריל 2022, היה יום בו לא התקיימו דיונים בתיק ת”פ 67104-01-20 [מדינת ישראל נגד בנימין נתניהו ואחרים)]. לפיכך, אבי (“אני מאשים”) וייס היה פנוי מהדיונים הממושכים ב”אולפן הפתוח” [אולפן הממוקם בסלון/החדר העבודה] לגבי עדותו של עד המדינה שלמה פילבר.

בשעה 10:19 צייץ וייס ציוץ המאזכר רשומה (פוסט) קודמת שלו מ- לינקדאין  תחת הכותרת: “במחקר עולמי טרי: ישראל במקום אחרון”.

כשמקליקים באותה רשומה בלינקדאין מגיעים לאייטם שפירסם אבי וייס באתר שלו  ‘טלקום ניוז’ – תחת הכותרת “ישראל במקום אחרון בתחום ה- 5G במחקר עולמי טרי!” – ב- 4.12.2021.

הייתכן שמה שהיה טרי בתחילת דצמבר 2021 כבר לא בדיוק טרי כיום?

בהקשר לכך אני מבקש להזכיר את הדברים הבאים:

■ לדעתי, הדו”ח האחרון שפורסם ע”י חברת OpenSignal והמאזכר את ישראל פורסם בחודש פברואר 2022. דיווחתי על כך כאן באתר ב- 18.2.2022 [להוציא כמובן את הדו”ח החדש לגבי הדור החמישי – כאן למעלה].

■ על אותו אייטם של אבי וייס מ- 4.12.2021 הגבתי באייטם משלי שפורסם כאן ב- 12.12.2021. לטובת הקוראים שלא קראו בשעתו ולטובת הקוראים שאוהבים את הז’אנר, להלן כמה קטעים ממה שפירסמתי ב- 12.12.2021 — תחת הכותרת “ישראל במקום אחרון בתחום ה- 5G במחקר עולמי טרי! [אחרונה מקרב 15 המדינות המובילות (TOP) בתחום]”:

ב- 4 בדצמבר 2021 בשעות אחרי הצהריים פירסם אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ אייטם חדש שכותרתו: ישראל במקום אחרון בתחום ה- 5G במחקר עולמי טרי! כשפורסם האייטם הזה הוא זכה לסיווג ‘בלעדי’. כיום האייטם הזה מסווג רק כ’חדשות מקומיות’. איזו נפילה (של הסיווג, כמובן, כמעט כמו הנפילה של המיקום של מדינת ישראל וכן ברמת ה”טריות”).

בכותרת המשנה נכתב: חברת Opensignal ביצעה מחקר משווה עולמי לגבי ביצועים וחוויית השימוש של לקוחות רשתות הסלולר בתחום שירותי 5G.  אין זה מפתיע, שישראל נמצאת במקום אחרון, בניגוד גמור להצהרות השקר של ראשי משרד התקשורת.

בפיסקה הראשונה נכתב: חברת המחקר הבריטית Opensignal פירסמה כאן מחקר בינלאומי משווה, נכון לנובמבר 2021, על ביצועי וחוויית השימוש של שירותי 5G ברחבי העולם הנאור, שיש בו 5G.

כיוון שאבי וייס הגדיר את המחקר הזה כ”מחקר טרי” ואני אוהב דברים טריים, הלכתי לקרוא את הודעת חברת אופן-סיגנל במקור.

לפני כן אציין שבאמצע האייטם שלו כותב מומחה הטלקום אבי וייס: “להלן הממצאים הטריים, שמצביעים על ה”ישראבלוף הזה” שחור על גבי לבן:

א. ביצועי רשתות הסלולר בטכנולוגית 5G (ישראל מקום 15 – אחרון);

ב. חווית השימוש ברשתות הסלולר בטכנולוגית 5G (ישראל – לא קיימת);

ג. זמינות הרשתות ויכולת החיבור לרשתות הסלולר בתלות במיקום בטכנולוגית 5G (ישראל – לא קיימת). [הערה: ההדגשה – במקור].

וכאן הוא מפרסם שלושה גרפים השוואתיים מתוך המידע שפירסמה אופן-סיגנל: הראשון – תחת הכותרת 5G Global Top 15: Speed; השני – תחת הכותרת  5G Global Top 15: Experience; השלישי – תחת הכותרת 5G Global Top 15: Extent.

על כך צריך להעיר כמה הערות:

+ באשר ל”ממצאים הטריים שמעידים על ה’ישראבלוף הזה’ שחור על גבי לבן” , כלשונו של אבי וייס, הרי ששלושה הגרפים הללו כוללים דווקא עמודות צבעוניות ולא בשחור לבן [אלא אם כן אני לא-עיוור צבעים].

+ בגרף הראשון (מהירות השוואתית) ישראל היא אכן אחרונה (בזמני הורדה) אבל כל שלושה הגרפים מתייחסים להבנתי ל- 15 המדינות המובילות, אלה שנמצאות ב- Top 15 [בשני הגרפים האחרים אכן ישראל אינה מופיעה]. בטקסט הנלווה לגרפים כתוב במפורש: top fifteen global markets. ייתכן שלאבי וייס יש פרשנות אחרת למלה TOP באנגלית. אשמח לדעת.

+ מחקר השוואתי עולמי מקיף צריך לכלול, לדעתי, רשימה של יותר ממאה מדינות נבדקות. ניתן לראות כאן, לדוגמה, ידיעה שפירסמתי בספטמבר 2020 וכוללת מחקר השוואתי לגבי 221 מדינות וטריטוריות בעולם. השוואה כזאת נותנת פרופורציות השוואתיות אמיתיות.

+ אבל, חבל שאבי וייס לא נותן את מלוא הפרטים המתפרסמים בדו”ח האחרון של אופן-סיגנל. היה מקום לדעתי לפרסם ארבעה גרפים נוספים מתוך אותו פרסום של אופן-סיגנל, המופיעים תחת הכותרת:  5G Global Top 15: Uplift. אני רואה שם שישראל מדורגת במקום השני בשני מדדים ובמקום השלישי בשני מדדים נוספים. לשם השוואה, בדו”ח הקודם, בספטמבר 2021, ישראל הייתה במקום השלישי בכל ארבעה הגרפים ההשוואתיים הללו.

■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■