חברת Fortinet מצטרפת למועדון אקסקלוסיבי

07:01 29.06.2021

קטגוריות: אבטחת מידע/סייבר

תגים: ,

אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ אוהב מאוד את הביטוי “טרם יבש הדיו” והוא השתמש בו כמה וכמה וכמה פעמים במהלך שמונה שנות קיום האתר שלו.

כיוון שזה כנראה מדבק, אציין כי “עוד טרם יבש הדיו”, ולאחר שביום שישי (25.6.2021), טרם כניסת השבת, פירסמתי אייטם לגבי התופעה הייחודית, שב אבי וייס וכבר ביום ראשון (27.6.2021) הוא מצרף את עופר ישראלי (מנהל פעילות פורטינט ישראל) למועדון אקסקלוסיבי [ששעריו פתוחים לכל דיכפין כמעט].

= = = = = = = =

אני מזכיר לכם מקצת מהדברים שכתבתי אך ביום שישי האחרון בהקשר זה:

“ביום שלישי, 22.6.2021, בשעות הערב פירסם אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ אייטם תחת הכותרת: תשלום למכון עיסוי בארה”ב חשף תוקפי חברת מחשוב ישראלית.

תודו (לפחות רוב מקרב הקוראים הגברים שביניכם) שזה מפתה לקרוא אייטם כזה ובמיוחד לאור השילוב של מכון עיסוי ו’חשיפה’.

בסך הכל מדובר ב”פעילות חברת מחשוב גדולה בישראל הושבתה לאחר מתקפת סייבר ע”י האקרים דוברי ערבית. מעקב אחר הביטקוין, שעבר לתוקפים, גילה כי השתמשו בחלק קטן ברשת מכוני עיסוי בארה”ב, מה שעשוי להסגיר את זהותם”. זאת לדברי שתי חברות ניהול משברי סייבר ישראליות שפירסמו דו”ח בנושא.

אלא שהחשיפה היא משהו אחר לגמרי: שהייתה זו הפעם השנייה באותו היום שאבי וייס מפרסם באתר שלו ידיעת אבטחת מידע כדי לדחוף בפעם המיליון (או השד יודע כמה) את מודעות הפרסומת של חברת NordVPN בתחתיתה מבלי לציין באופן ברור (או באופן כלשהו) שמדובר במודעת פרסומת שהוא כעורך מצמידה למידע אינפורמטיבי למרות שאין כלל קשר ישיר למידע הזה.

מעניין מה דעתם של עידו נאור מנכ״ל Security Joes ועמרי שגב מויאל מנכ”ל חברת משברי הסייבר Profero לכך שגם במקרה שלם ‘הצמיד’ אבי וייס לטקסט מודעה פרסומית של חברת NordVPN מבלי לציין שמדובר במודעת פרסומת ושאינה קשורה בהכרח לטקסט המערכתי.

אבל הם לא לבד: אבי וייס עושה זאת דרך קבע גם להודעות של מערך הסייבר הלאומי במשרד ראש הממשלה, לרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים ולחברות אבט”מ וגופים אחרים.

ככה זה כשאתה חוזר ואומר שאתה לא עיתונאי “פשוט” אלא עורך ראשי של עיתון [צ’יף], מצד אחד.

ואילו מהצד השני אתה טוען במשדר טלביזיוני שאינך עיתונאי ואין לך משכורת קבועה כעיתונאי מה שמצדיק זאת [מזכיר את שכתבתי כאן באתר ב- 22.2.2020: “משום-מה נעלם מיוטיוב רב-שיח שהיה בערוץ 99 ובו השתתפו אבי וייס ונתי טוקר מהדה מארקר. מספר ימים לאחר ששודר, צפיתי בקטע המדובר.

אבי וייס צייץ לאחר מכן בין היתר: ‘הייתי עם ידידי נתי טוקר בערוץ 99 על תיק 4000. היה משעשע. כי בסוף הדיון חלה אצלו סטייה מצחיקה מהנושא ומה שהעסיק אותו הן הפרסומות ב’טלקום ניוז’. ככה בדיוק בנו את ‘תיק 4000’ – מאוסף שטויות. רק שופט בדיסנילנד יוכל לקבל את התיק הזה’.

“ונתי טוקר השיב בציוץ משלו: ‘אבי היקר והחביב, מתנצל שקצת הובכת בשידור, אבל העבודה שלי היא לא תמיד להיות נחמד. נדייק: שאלתי אותך בסוף, האם זה נכון שאתה מקבל תשלום תמורת כתבות פרסומיות ואתה מעלים מהקוראים גילוי נאות שמשלמים לך. השבת בחיוב. הסברת שאתה לא עיתונאי ומותר לך. אני לא חושב שיש לי מה להוסיף על זה’.”].

= = = = = = = =

ואולי הגיע הזמן לפנות אל מחלקת יחסי הציבור בהנהלה הראשית של חברת האבטחה Fortinet (בסניוייל קליפורניה) ולשאול אותם אם הם מודעים למה שקורה אי-שם במדינה הזעירה במזרח התיכון + מה דעתם על כך שהודעה שלהם לעיתונות כשצמוד אליה פרסום סמוי אבל גלוי מאוד, למוצר/שירות של חברת אבטחה אחרת (שכלל אינה קשורה אליה והיא נטולת כל אינדיקציה לפיה היא מודעת פרסומת).

= = = = = = = =