חברת התקשורת הרוסית Rostelecom רוכשת תשתיות תקשורת אוקראיניות בחצי האי קרים

15:27 15.05.2014

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל

תגים: ,

ב- 8 במאי 2014 דווח במוסקבה כי חברת התקשורת הרוסית Rostelecom רכשה תשתית תקשורת נייחת של רשת סיבים אופטיים באורך של כאלפיים ק”מ בחצי האי קרים האוקראיני שסופח לאחרונה בידי רוסיה.

מוכרות התשתית הן שלוש חברות אוקראיניות: חברת Datagroup, חברת Atracom וחברה נוספת שלא ננקב שמה.

ההיקף הכולל של העיסקה עפ”י הדיווח הוא כ- 30 מיליון דולר.

עוד פורסם כי החברה הרוסית ניהלה מו”מ עם חברת התקשורת האוקראינית Ukrtelecom [המצוייה כיום בבעלות הטייקון האוקראיני Rinat Akhmetov] לרכישת הרשתות שלה בחצי האי קרים אולם שתי החברות לא הצליחו להגיע לתג מחיר מוסכם.

הדיווחים במוסקה על הרכישה הם של סוכנות החדשות העסקיות Prime ושל העיתון הכלכלי היומי Vedomosti ומסתמכים על ‘גורמים המקורבים’ לחברת התקשורת הרוסית.

סוכנות הידיעות הרוסית ITAR-TASS דיווחה כי לדברי העיתון Vedomosti הרכישות בוצעו בידי Miranda-media חברה-בת של חברת התקשורת הרוסית Rostelecom הנמצאת בבעלות ממשלתית. נוסף לרשת הסיבים האופטיים מדובר גם בציוד תקשורת שנרכש.

אותם ‘גורמים מקורבים’ אמרו כי לעיסקה לא נדרשה הסכמה של מועצת המנהלים של חברת רוסטלקום משום שמדובר ברכישת ציוד תקשורת ולא ברכישת נתח של החברות התקשורת האוקראיניות.

הם ציינו כי רכישת התשתיות הקיימות מאפשרת חיסכון בזמן בניית תשתית מחדש על-מנת לאפשר תחילת מתן שירות למנויים בחצי האי קרים [שכיום כבר מכונה הפדרציה הרוסית של קרים].

לדבריהם אין בכוונת רוסטלקום להקים חברה-בת שלה בקרים.

נתונים מדו”ח של חברת המחקר GfK Ukraine שצוטטו החודש ב- Mail.ru מצביעים על כך שברבע הראשון של שנת 2014 חלה ירידה במכירות הסלולר באוקראינה. בחודש פברואר 2014 חלה ירידה של 29%(-) במכירות הסלולר לצד ירידה של 46%(-) במכירות מחשבי הלוח (טבלטים) במדינה.

בחודש מארס 2014 נרשמה ירידה של 6%(-) במכירות הטלפונים החכמים (סמרטפונים) וכן ירידה של 17%(-) במכירות הטבלטים.

ברבע הראשון של שנה זו חל גידול של 49% במכירות הסמרטפונים וגידול של 78% במכירות הטבלטים לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת אולם מדובר בירידה של 21%(-) לעומת כלל מכירות המכשירים ברבע הראשון של 2013.

לדברי חברת המחקר, ל- 91% מבני 16 ביותר באוקראינה היה בסוף שנת 2013 מנוי על מכשיר סלולר. מספר משתמשי הסמרטפונים גדל באוקראינה והנתח שלהם מקרב כלל מנויי הסלולר במדינה גדל מ- 9% ל- 14%. גידול נרשם במספר המנויים בעלי שני כרטיסי SIM או יותר [והנתח שלהם היה 14.3% מכלל בסיס המנויים].