חברת התקשורת הפלסטינית PALTEL קיבלה אישור ישראלי להרחיב את הרשת שלה לאורך הכבישים באיזור C

Ammar Aker מנכ”ל קבוצת התקשורת הפלסטינית Palestine Telecommunication Company, PalTel אמר בראיון ל- CommsMEA כי חברתו תשקיע 50 מיליון דולר ב- 2013: מדובר בהשקעה של 15-20 מיליון דולר ברשת הסלולרית שלה והשקעה של 30-35 מיליון דולר ברשת הטלפוניה הקווית שלה.

פלטל היא מונופול בתחום הטלפוניה הקווית ומתחרה עם חברת Wataniya Palestine Mobile Telecommunications Company בשוק הסלולר הפלסטיני.

לדבריו החברה קיבלה לאחרונה מישראל את מרבית האישורים הנחוצים להרחיב את תשתית הרשת הסלולרית שלה לאורך הכבישים באיזור C [המקיף כמעט 65% מהגדה המערבית ונמצא בשליטה ישראלית מיידית] וכי החברה מקווה להתחיל לפעול שם בקרוב. מדובר בין היתר בכביש ירושלים-רמאללה וירושלים-יריחו. הכיסוי הסלולרי צפוי להיות מרמאללה ועד לחברון.

הוא ציין כי פלטל ביקשה להקים תחנות ממסר סלולריות ב- 65 אתרים אולם תתחיל להקים מייד בין 10 ל- 12.

לדבריו החברה עדיין ממתינה לקבל מישראל תדרים הנחוצים להפעלת שירותי פס-רחב בדור שלישי [3G]. “אנו אחד מהמפעילים היחידים במזרח התיכון שעדיין אין לנו פס-רחב נייד. יש לנו רישיון ושילמנו עבורו לפני שלוש שנים אולם איננו יכולים להתחיל לפעול משום שטרם קיבלנו מישראל תדר מתאים … הדבר מחסל את הצמיחה שלנו. יש לנו צמיחה צנועה אולם איננו יכולים לצמוח באותה מידה כמו מפעילים אחרים בעולם”.