חברת התקשורת האיטלקית TIM מגייסת תרומות לקורבנות רעידות האדמה האחרונות באיטליה

13:30 04.11.2016

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל

תגים: ,

בעקבות גל רעידות האדמה ורעשי המשנה באיטליה הודיעה חברת התקשורת האיטלקית TIM, Telecom Italia  על גיוס תרומות לקורבנות רעידות האדמה האחרונות במדינה.

החברה הודיעה על גיוס תרומות באמצעות פלטפורמת Un Aiuto Subito. הפרוייקט הוא בשיתוף פעולה עם העיתון היומי Corriere della Sera ועם תוכנית החדשות TG La7.

לדברי החברה, הפלטפורמה גייסה סכום של יותר מ- 900,000 אירו לטובת הקורבנות שלרעידת האדמה שהייתה ב- 24 באוגוסט 2016 באיזורי Umbria/Marche/Lazio. עכשיו התרומות הן גם לטובת הקורבנות של הרעידות האחרונות.

כל התרומות שיבוצעו באמצעות כרטיסי אשראי או העברות בנקאיות באתר www.unaiutosubito.org יועברו לחשבון מיוחד בבנק Banca Prossima שנפתח במיוחד לצורך כך.

מכרז בנושא מערכות התראה לגבי רעידות אדמה: ב- 31.10.2016 פירסם משרד האוצר/אגף המכס ומע”מ מכרז חדש (17/2016) שנושאו “רכישת כ- 50 מערכות התרעה מפני רעידות אדמה בעלת חיווי קולי ו- ויזואלי עם אופציה לרכישת מערכות נוספות וקבלת שירות תיקון ותחזוקה לתקופה של עשר שנים”. המערכת מיועדת להפעלה ביחידות רשות המסים השונות ברחבי הארץ.

רשות החירום הלאומית (רח”ל) הציגה בכנסת את תרחישי רעידת האדמה אליהם ישראל נערכת: ועדת המשנה של ועדת החוץ והביטחון לנושא מוכנות העורף קיימה ב- 2 בנובמבר 2016 דיון על הערכות מדינת ישראל למול התממשות תרחיש של רעידת אדמה.

יו”ר ועדת המשנה ח”כ עמיר פרץ פתח את הדיון בהבעת הזדהות עם נפגעי רעידת האדמה האחרונה באיטליה ואמר כי האירוע מהווה עוד תזכורת לכך שכל מדינה חייבת להיערך לתרחיש של אסון טבע ואין זה משנה אם מדובר במדינה מערבית מתקדמת או מדינת עולם שלישי. “אסור לסמוך על המזל או חסדי שמים, ועלינו לבצע את המוטל עלינו. ישראל נמצאת בסיכון גבוה מאוד לרעידת אדמה, שמשמעותה יכולה להיות קשה ביותר. בישראל הסופר טנקר מגיע אחרי השריפה ופתרונות מגיעים בדיעבד, אך אנו כוועדה נפקח שכל הגופים פועלים בנמרצות כל הזמן”.

בצלאל טרייבר ראש רשות החירום הלאומית (רח”ל) וצוות הרשות הציגו בפני הוועדה את תרחישי רעידת האדמה אליהם ישראל נערכת, כיצד הגיעו לתרחיש זה, ומה הפעולות אשר מתבצעות לאור זאת. התרחיש כיום מדבר, בין השאר על 7,000 הרוגים, 8,600 פצועים קשה, 170 אלף חסרי קורת גג, ו- 9,500 לכודים, כאשר 98% מאלה יחולצו או יאותרו בשבוע הראשון, בעיקר ע”י משפחה ושכנים.

אנשי הרשות הציגו לוועדה את האופן בו בדקו את פוטנציאל הפגיעות של מבני תשתיות וציבור, המשקלל את חומרת האירוע הצפוי במיקומו, פוטנציאל הסיכון, רמת עמידותו של המבנה וחשיבות לתפקוד בעת רעידת אדמה – כאשר הציון המשוקלל מציין את רמת הדחיפות שיש לטפל במבנה זה. עוד הוצגו הכלים שפיתחה הרשות עבור רשויות מקומיות בכדי שיוכלו לנתח גם הן את פוטנציאל הנזק בתחומיהן בכדי להתכונן בהתאם.

טרייבר ציין כי הערכת האוצר לעלות נזקי רעידת אדמה היא למעלה מ-90 מיליארד ₪ בעלות שיקום מבנים ואובדן תוצר עסקי לשנה, אך לפי בדיקת רח”ל, עלויות רפואיות ופינוי הריסות, פגיעה בתשתיות ובאיכות הסביבה, יביא את העלות לרמה של 150-200 מיליארד ₪.