חברת המחקר IDC מפרסמת מסמך ראשון לגבי הפלישה הרוסית לאוקראינה; בוחן את ההשלכות של האירועים על שוקי ה- ICT בעולם

The Impact of the Russia-Ukraine War on the Global ICT Market Landscape — IDC’s  First Take, דו”ח של חברת המחקר IDC  שפורסם ב- 7 במארס 2022 בוחן את ההשלכות של המלחמה באוקראינה על שוקי ה- ICT בעולם [חומרה, תוכנה, טכנולוגיית מידע ושירותים עסקיים, שירותי טלקום] ושוקי הטכנולוגיה בעולם.

“התרחיש הגיאופוליטי המתפתח ישפיע ללא ספק על ביקושי ה- ICT בחודשים ובשנים הקרובים. סקר חדש של IDC מצא כי מחצית מהמשיבים מעריכים-מחדש את תוכניות הוצאות הטכנולוגיה שלהם לשנת 2022 כש- 10% מהם צופים צורך בהתאמות חזקות לתוכניות השקעות ה- ICT שלהם”.

חברת המחקר צופה ירידה חדה בהתאוששות איטית בהוצאות ה- ICT ברוסיה ובאוקראינה, אולם ההשפעה העולמית של הירידה הזו תהיה במידה רבה מוגבלת.

יחדיו, שתי המדינות הללו מהוות רק 5.5% מכלל הוצאות ה- ICT באירופה ו- 1% ברמה העולמית.

באותה העת, המשבר צפוי להשפיע על הכלכלה העולמית בהיבטים שונים ובהם המסחר, שרשרת האספקה, זרימת הון ומחירי האנרגיה. התוצאות צפויות להיות שליליות הן ברמה האיזורית והן ברמה העולמית מבחינת שוקי ה- ICT.

בין היתר מצביעה חברת International Data Corporation על כך שבשנת 2022 צפוייה ירידה דו-ספרתית בביקושים של השוק המקומי ואילו הוצאות הטכנולוגיה של מדינות מערב אירופה צפויות לגדול, בין השאר בשל גידול בהקצאות לתחומי ההגנה והאבטחה.

חברת המחקר מציינת עוד בדו”ח שלה כי יותר ממאה חברות עולמיות הקימו חברות-בנות באוקראינה ורבות אחרות הן בעלות פעילות כלשהי ברוסיה. תוכניות התרחבות שלהן בעתיד יהיו חייבות לעבור הערכה-מחדש בעקבות העימות הנוכחי.

“בהתחשב באופי הנזיל של הקונפליקט, IDC ממליצה שחברות יזהו את החוליות החלשות שאקוסיסטם שרשרת האספקה שלהן, יפתחו אסטרטגיות שרשרת אספקה אג’יליות ויצרו תוכניות פעולה שיאפשרו להן לצפות מראש ולהגיב לטווח של תנועות שוק משבשות”.