חברת המחקר Juniper Research: חברות הטלקום צפויות להפסיד יותר מ- 25 מיליארד דולר בתשעה החודשים הקרובים בשל אובדן דמי נדידה (Roaming)

07:58 24.04.2020

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל

תגים: , ,

Coronavirus: The Impact on Mobile Roaming for Operators, דו”ח של חברת המחקר Juniper Research  שפורסם ב- 27 במארס 2020 אומר כי חברות הטלקום צפויות להפסיד יותר מ- 25 מיליארד דולר בתשעה החודשים הקרובים בשל אובדן הכנסות מדמי נדידה (Roaming). זאת בשל ההשפעות של מגפת קורונה על תעשיית הנסיעות והתיירות העולמית.

חברת המחקר בחנה שני תרחישים אפשריים: השפעה בינונית והשפעה חזקה. לדבריה השפעה ברמה נמוכה אינה אפשרית במקרה זה.

ההשפעה החזקה  מניחה שיבוש והפרעה לתיירות העולמית שתימשך תשעה חודשים עם הגבלות על תיירות ונסיעות והמשך ביקושים קטנים יותר לנסיעות. במקרה זה, ההשלכות מבחינת דמי נדידה בינלאומיים יהיו גדולות.

חברת המחקר מעריכה כי עפ”י תרחיש זה, יותר מ- 650 נסיעות נוסעים יתבטלו בשל נגיף קורונה במהלך תשעה החודשים הקרובים. מדובר ביותר מ- 8(% מכלל הנסיעות הבינלאומיות שחזו קודם שהחלה התפשטות הנגיף.

ג’וניפר ריסרץ’ מניחה עוד כי יותר ממחצית מכלל דמי הנדידה השנה יושפעו מהמצב, דבר שיבוא לידי ביטוי באובדן הכנסות בהיקף של 25 מיליארד דולר.

הדבר יהיה קריטי במיוחד בחודשים יוני-אוגוסט בהם יש מידי שנה ביקושים גדולים מאוד לנסיעות. עפ”י הדו”ח החדש של חברת המחקר, היא מעריכה כי רק בשלושה החודשים הללו בשנת 2020 יהיה מדובר באובדן הכנסות מדמי נדידה בהיקף של 12 מיליארד דולר.

עם זאת חברת המחקר מציינת כי דמי הנדידה מהווים רק כ- 6% מכלל הכנסות המפעילים מידי שנה כך שהפגיעה שתהיה, צפוייה להיות מוגבלת.

עוד מציינת חברת המחקר בדו”ח שלה כי  למעשה אין לחברות הטלקום כל אפשרות לקזז את ההפסדים הללו. צפוי ששירותים דוגמת virtual conferencing יציעו לעסקים חלופה לנסיעות בינלאומיות בעידן הנוכחי אולם הם לא יציעו כל הטבה כספית למפעילים.

ג’וניפר ריסרץ’ מעריכה גם כי טיסות שבוטלו בשל התפשטות קורונה לא יירכשו מחדש. אשר על כן, גם כאשר תתאושש תעשיית הנסיעות והתיירות בעתיד, הדבר לא יגרום להתאוששות של ממש בתחום דמי הנדידה.