חברת המחקר IDC: נטישת האיחוד האירופי [“Brexit”] תהיה בעלת השלכות רבות יותר על הוצאות ה- IT בבריטניה מאשר בשאר מדינות האיחוד האירופי

הערכות של מספר אנליסטים בחברת המחקר IDC Europe  שפורסמו ב- 15 באפריל 2016 מצביעות על כך שנטישת בריטניה את האיחוד האירופי [“Brexit”] – אם יוחלט על כך במשאל עם שייערך בממלכה ב- 23.6 – תהיה בעל השלכות רבות יותר על הוצאות ה- IT בבריטניה מאשר בשאר מדינות האיחוד האירופי.

לגבי בריטניה מדובר על השלכות שליליות בצורה מתונה ולא דרמטיות משום שהוצאות ה- IT בבריטניה נשלטות ע”י גורמים שונים כמו ביקושים שהם עצמאים יחסית למחזור הכלכלי המקומי. בנוסף, ארגונים רבים כבולים להסכמי רישוי תוכנה והסכמי מיקור-חוץ רב-שנתיים שסביר כי בטווח הקצר לא יבוטלו או ישונו בצורה קיצונית כתוצאה מה- “Brexit”.

לגבי הוצאות טכנולוגיית המידע של ‘שאר אירופה’, אומרים האנליסטים של חברת המחקר IDC Europe, לא יהיו השלכות משמעותיות לפחות בטווח הקצר ובשלב זה לא ניתן לחזות מה יהיה בתחום זה בטווח הארוך.

בקרב השווקים הורטיקליים, השירותים הפיננסיים, הייצור, הקמעונאות והסיטונאות עלולים להיות התעשיות שהוצאות ה- IT שלהן ישפעו יותר בצורה שלילית כתוצאה מנטישת בריטניה.