חברת המחקר IDC: היקף הדפסות דפים בעולם ממדפסות משרדיות/ביתיות צנח בכ- 14%(-) בשנת 2020

17:05 06.09.2021

קטגוריות: חומרה והיקפי

תגים:

דו”ח של חברת המחקר IDC  שפורסם ב- 3 באוגוסט 2021 אומר כי היקף הדפסות דפים בעולם ממדפסות משרדיות/ביתיות צנח בשיעור של כ- 14%(-) בשנת 2020 לעומת שנת 2019.

זאת לאחר מספר שנים של יציבות אך ירידה איטית. את הירידה החדה ניתן ליחס למעבר הדרמטי בסביבות העבודה, מעבודה מהמשרד למודל עבודה ביתית בעקבות מגיפת קורונה.

לדברי International Data Corporation, היקף הדפסות דפים בעולם ממדפסות משרדיות/ביתיות אשתקד עמד על 2.8 טריליון דפים בסך הכל.

עוד נמצא כי  המעבר בין סביבות העבודה יצר גם דינמיקות שונות לגבי הדפסות דפים באמצעות מדפסות לייזר לבין מדפסות דיו. מכשירי Laser MFPs ומדפסות לייזר בדרך כלל ממוקמות במשרדים. בשל השפעות הסגרים והמעבר לעבודה מהבית, חלה אשתקד ירידה בשיעור של 16%(-) בהיקף הדפים המודפסים באמצעות מדפסות לייזר, לעומת גידול שנתי בשיעור של 4% במספר הדפים המודפסים באמצעות מדפסות דיו.

למעשה, בעקבות קורונה, מדפסות ביתיות – בהן נעשה בעבר שימוש לצרכים אישיים – ‘עבור הסבה’ לשימוש עבור לימודים ועבודה.

חברת המחקר מציינת כי כמחצית מכלל הדפים שהודפסו בתקופת קורונה בידי עובדים שעברו לעבוד מהמשרד הביתה, היו מסמכים הקשורים לעבודה.

חברת המחקר IDC  מעריכה כי היקף ההדפסות העולמי יגדל בשנת 2021 בשיעור של 2% אולם לא ישוב לרמות שלפני פרוץ המגיפה. החל משנת 2022 ואילך היקף ההדפסות יחזור למגמת הירידה שתהיה אף גדולה יותר מאשר קודם להגעת קורונה לעולמנו. אומנם, מספר גדול של עובדים צפוי לחזור לעבוד פיסית במשרדים בצורה מלאה, אולם אחוז גדול יותר [בהשוואה לאחוז לפני קורונה] צפוי לעבודה מהבית כל הזמן/בחלק מהזמן.

עוד נאמר בהודעת החברה כי בשנת 2025 יודפסו ברחבי העולם כ- 2.3 טריליון דפים, נתון שמשמעותו כ- 4.4 מיליון דפים המודפסים ברחבי העולם בכל רגע נתון וכיסוי בסדר גודל של שטחי 39 מגרשי כדורגל יחדיו בכל רגע.