חברת המחקר Canalys: שוק אבטחת הסייבר העולמי גדל ברבע הראשון של 2020 בשיעור של 9.7%; ארגונים הגדילו השקעות כדי לאבטח את עובדיהם שעובדים מרחוק בשל קורונה

ביום רביעי, 24.6.2020, בבוקר דיווחתי בחלון המבזקים של האתר: חברת המחקר Canalys: שוק אבטחת הסייבר העולמי גדל בשיעור של 9.7% ברבע הראשון של שנת 2020 ל- 10.4 מיליארד דולר, בין היתר משום שארגונים הגדילו השקעות כדי לאבטח את עובדיהם שעובדים מרחוק בשל קורונה; מובילת השוק: חברת Cisco Systems, שנייה – Palo Alto Networks, שלישית – חברת Fortinet ורביעית חברת Check Point Software Technologies. את החמישייה המובילה סוגרת חברת Symantec.

לדברי חברת המחקר, מדובר בהשקעות במגוון תחומים ובהם אבטחת רשתות, אבטחת נקודות קצה, אבטחת ווב ואימייל, אבטחת נתונים ואנליטיקת אבטחה ונקודות תורפה ופרצות אבטחה.

חברת סיסקו סיסטמס מובילת השוק הגיעה לשיעור של 9.1% מכלל ההכנסות. פאלו אלטו נטוורקס במקום השני הגיעה לשיעור של 7.8%, פורטינט – השלישית – עם נתח של 5.9%, צ’ק פוינט – עם נתח של 5.4% מההכנסות וסימנטק עם שיעור של 4.7%.

חברת המחקר מציינת כי הגידול בהוצאות על אבטחת סייבר יהיה נתון ללחצים בעקבות כך שתקציבי ה- IT בכללותם יעברו הערכה-מחדש והתאמה לתנאים הכלכליים החדשים. כתוצאה מכך, הגידול המתוכנן בהוצאות אבטחת הסייבר ב- 12 החודשים הקרובים צפוי לקטון או להיעצר לחלוטין.

חברת המחקר פירסמה ב- 9 ביוני 2020 את ה- The 2020 Cybersecurity Leadership Matrix שלה המדרג חברות אבטחת מידע שונות:

+ בריבוע ה- Champions נכללות החברות: חברת  Palo Alto Networks, חברת Fortinet, חברת Juniper Networks, חברת Trend Micro, חברת ESET, חברת Kaspersky Labs וחברת Cisco Systems.

+ בריבוע ה- Growers נכללו בין היתר חברת Bitdefender, חברת Malwarebytes וחברת Check Point Software Technologies.

+ בריבוע ה- Contenders נכללת חברת Sophos.

+ בריבוע ה- Stragglers נכללות חברת McAfee, חברת IBM, וחברת Symantec.

, Post-Pandemic Growth Opportunity in the Global Security Industry, דו”ח של חברת המחקר Frost & Sullivan שפורסם ב- 25 ביוני 2020, מצביע על כך ששוק האבטחה העולמי בתקופת ‘שלאחר קורונה’ צפוי להמשיך לגדול אוחם בקצב איטי יותר במהלך מספר שנים.

לדברי חברת המחקר, שוק אבטחת המידע עודנו מציג “הזדמנויות השקעה עצומות” למרות המצב הגלגלי העולמי הנוכחי בעקבות משבר קורונה.

* דו”ח חדש Cyber Resilient Organization Report  המבוסס על ממצאי סקר בינלאומי שערכה Ponemon Institute עבור חברת IBM Security: נמשך הגידול בתחום תכנון תגובות לאירועי אבטחה [Security Response Planning]   אולם הכלה של התקפות סייבר עדיין מהווה אתגר; שימוש ביותר מ- 50 כלי אבטחה בארגון אחד מוביל לתגובה יעילה פחות בתחום האבטחה.

* ביום רביעי, 24.6.2020, בבוקר דיווחה חברת פרוסט אנד סאליבן אומרת בדו”ח החדש שלה כי בתרחיש הטוב ביותר תעשייה זו תגדל בשיעור גידול שנתי מצטבר של 4.3% ל- 140.6 מיליארד דולר בשנת 2025 לעומת 109.3 מיליארד דולר בשנת 2019.

התחזית השמרנית יותר מצביעה על גידול בשיעור של 3.1% ל- 131 מיליארד דולר.

אלמלא משבר קורונה, אומרת חברת המחקר, השוק היה גדל בשיעור של 7.1% בתקופה המדוברת ל- 165 מיליארד דולר.

יצויין כי בחודש יוני הודיעה חברת המחקר Gartner שההוצאות העולמיות על אבטחת סייבר וטכנולוגיות ניהול סיכונים יאטו בצורה דרמטית במחצית השנייה של שנת 2020. החברה, שהעריכה קודם לכן כי צפוי גידול של 8.7%, מעריכה עתה כי מדובר בגידול של 2.4%.