חברת המחקר Canalys: בשנת 2020 חל גידול בשיעור של 39% במכירות המכוניות החשמליות בעולם

Electric Vehicle Outlook: 2021 and Beyond, דו”ח של חברת המחקר Canalys שפורסם ב- 8 בפברואר 2021 אומר כי בשנת 2020 חל גידול בשיעור של 39% במכירות המכוניות החשמליות בעולם ל- 3.1 מיליון יחידות (או, 4.7% מכלל מכוניות הנוסעים החדשות).

לעומת זאת, שוק מכוניות הנוסעים בכללותו חווה אשתקד ירידה כוללת בשיעור של 14%(-) במכירות.

לדברי קנליס, יותר מ- 7% ממכירות מכוניות הנוסעים החדשות בשנת 2021 יהיו של כלי רכב חשמליים. מדובר במכירות של יותר מ- 5 מיליון יחידות.

חברת המחקר מעריכה כי מכירות כלי הרכב החשמליים ימשיכו לגדול ויגיעו לשיעור של 48% מכלל מכירות מכוניות הנוסעים החדשות בשנת 2030.

שנתיים קודם לכן, בשנת 2028, יגיע מספר המכוניות החשמליות שיימכרו ל- 30 מיליון יחידות.

בשנה שעברה נמכרו הן בסין והן באירופה כ- 1.3 מיליון כלי רכב חשמליים, פי ארבעה ממכירות כמכוניות חשמליות בארצות הברית [בה היוו מכירות המכוניות החשמליות רק 2.4% מכלל מכירות מכוניות הנוסעים שנמכרו במדינה אשתקד]. המכירות באירופה ובסין היוו 42% ו- 41% (בהתאמה) מכלל מכירות המכוניות החשמליות בעולם כולו.

עוד אומרת חברת המחקר לגבי סין כי מכירות המכוניות החשמליות בסין בשנה הקודמת היוו גידול של 8% במכירות מכוניות הנוסעים החשמליות במדינה.

לעומת זאת, בשנת 2021, צפוי גידול של 51% במכירות ל- 1.9 מיליון יחידות, נתח של 9% מכלל מכירות המכוניות בסין בשנה הנוכחית.

Digitimes Research: חברת Tesla צפוייה למכור 800,000 מכוניות חשמליות בשנת 2021

חברת Tesla של אילון מאסק צפוייה למכור 800,000 מכוניות חשמליות [electric vehicles, EV] ברחבי העולם בשנת 2021. כך עפ”י תחזית של Digitimes Research שפורסמה ב- 24.2.2021.

מדובר בגידול בשיעור של 60.1% לעומת המכירות שנה קודם לכן. טסלה מכרה קרוב לחצי מיליון מכוניות חשמליות בשנת 2020 והגיעה לנתח שוק עולמי בשיעור של 16%.

בתוך כך, סוכנות הידיעות AFP דיווחה ב- 8 באפריל כי חברת טסלה הביעה ביקורת ורוגז על הבירוקרטיה הגרמנית והדחיות המינהליות בבניית המתקן שלה מחוץ לעיר ברלין בירת גרמניה. החברה אף פנתה בנושא זה במכתב אל הערכאה המינהלית הגבוהה ביותר בברלין. החברה הזהירה כי אם הנושא לא יקודם במהרה, גרמניה עלולה שלא להגיע בשנת 2030 ליעדים הקשורים בהפחתת הפליטות (55% מהרמות של שנת 1990). יצויין כי טסלה מתכוונת לייצר חצי מיליון כלי רכב חשמליים בשנה במתקן המתוכנן בפאתי ברלין.

חברת המחקר  IHS Markit: מכירות המכוניות החשמליות: סין ואירופה יהיו השווקים הגדולים ביותר בתחום זה כשהנתח העולמי של סין יגיע לכ- 44% והנתח של אירופה לכ- 28% ואילו לצפון אמריקה יהיה נתח של כ- 16%

דו”ח של חברת המחקר  IHS Markit  שפורסם ב- 19 בינואר 2021 אומר כי מכירות כלי הרכב החשמליים לסוגיהם השונים הגיעו לכ- 2.5 מיליון יחידות בשנת 2020.

לגבי שנת 2021 מעריכה חברת המחקר כי המכירות יגדלו בשיעור של כ- 70%.

סין ואירופה יהיו השווקים הגדולים ביותר בתחום זה כשהנתח העולמי של סין יגיע לכ- 44% והנתח של אירופה לכ- 28%. לצפון אמריקה יהיה נתח של כ- 16% והנתח המשותף של יפן ודרום קוריאה יגיע ל- 11%.

בשנת 2025 יגיעו המכירות ליותר מ- 12.2 מיליון יחידות.

שוק המשאיות האוטונומיות-למחצה ואוטונומיות מלאות

במסגרת כתבה שפורסמה לאחרונה ב- BBC דווח כי לדברי חברת המחקר Acumen Research and Consulting הרי ששוק ה- Semi/Fully Autonomous Trucks, ATs צפוי להגיע בשנת 2027 להיקף של 88 מיליארד דולר עם שיעור גידול שנתי מצטבר של 10.1% בשנים 2020-2027.

טכנולוגיה זו, אומרים מומחים, היא בעלת פוטנציאל לגרום למהפיכה בהיקף של 700 מיליארד דולר לשנה בתעשיית המשאיות העולמית הקשורה לכמעט כל היבט של הכלכלה העולמית.

באותה כתבה ב- BBC צוטטה ה- American Trucking Association כאומרת כי כיום נוהגים בכבישי ארה”ב יותר מ- 3.5 מיליון נהגי משאיות וכי קרוב ל- 8 מיליון אנשים מועסקים בתעשייה המורחבת סביב ענף המשאיות. אחד הקשיים בתעשייה זו הוא מחסור בנהגים. מחסור זה עומד כיום על 60,000 נהגים בארה”ב ובתוך עשור הוא צפוי לגדול ל- 160,000 נהגים.

בתוך כך, דו”ח חדש של ה- Stockholm Environment Institute, SEI גורס כי מה שצריך לדאוג לו הוא אפשרות טעינה מהירה של משאיות חשמליות במקומות רבים ככל הניתן וזאת במקום לשים דגש רב על הגדלת מצברי המשאיות הללו.

אירופה צריכה להתקין 3 עמודי טעינה ציבוריים עד שנת 2030

בעקבות כך שממשלות במדינות אירופאיות רבות קבעו מועדי יעד לאיסור מכירת מכוניות חדשות המונעות בבנזין ולנוכח סטנדרטי פליטות הפחמן ההדוקים של האיחוד האירופי, ה- European Automobile Manufacturers’ Association, ACEA  ממליץ כי מספר עמדות ההטענה הציבוריות ברחבי אירופה יגדל בשנת 2025 ל- 2025 ולשלושה מיליון בשנת 2030. זאת כדי לעמוד בצרכים ההולכים וגדלים של תעשיית הרכב החשמלי.

לדברי ה- European Alternative Fuels Observatory, EAFO היו בשנת 2020 באירופה 3.117 מיליון כלי רכב חשמליים ו- 286,000 עמדות טעינה ציבוריות (גידול בשיעורים של 74.4% ו- 35.5%, בהתאמה).

עיקר עמדות הטעינה הציבוריות מרוכז כיום בהולנד [המובילה על 160.5 עמדות טעינה על כל 100 קמ”ר], צרפת, גרמניה, בריטניה, נורבגיה ואיטליה.

בבריטניה יכשירו מכונאים לטיפול בכלי רכב חשמליים: רק 5% ממכונאי הרכב במדינה כיום הם בעלי הכשרה לטפל בכלי הרכב הללו

לפי חברת RAC הבריטית, רק 5% מכלל 202,000 מכונאי הרכב בריטניה כיום הם בעלי הכשרה והסכמה לטיפול בכלי רכב חשמליים.

ה- BBC מדווח כי קולג’ בריטי [Coleg Cambria’s Bersham Road campus in Wrexham] יפתח בחודש ספטמבר 2021  קורס להכשרה מכונאים לטיפול במכוניות חשמליות.

לדברי ה- BBC, כיום נעות בכבישי הממלכה המאוחדת 239,000 מכוניות חשמליות וכ- 900,000 מכוניות היברידיות והנתונים הללו עוד צפויים לגדול.