חברת המחקר Canalys: ברבע השלישי של 2021 חלה ירידה של 6%(-) בשוק הסמרטפונים העולמי בשל המחסור בשבבים

דו”ח של חברת המחקר Canalys  שפורסם ב- 15 באוקטובר 2021 אומר כי ברבע השלישי של שנת 2021 חלה ירידה בשיעור של 6%(-) בשוק הסמרטפונים העולמי בשל המחסור במוליכים-למחצה. זאת לצד ביקוש גובר למכשירים חדשים.

לדברי הדו”ח, חברת Samsung היא מובילת השוק, נכון לרבע השלישי של שנה זו, עם נתח שוק של 23% (בדומה לנתח שלה ברבע השלישי של שנת 2020).

במקום השני ממוקמת חברת Apple עם נתח שוק בשיעור של 15% (לעומת נתח של 12% ברבעון המקביל שנה קודם לכן), זאת הודות לביקושים מוקדמים חזקים לדגם ה- iPhone 13.

שלישית ניצבת חברת Xiaomi הסינית עם נתח שוק של 14% (בדומה לנתח שלה ברבע השלישי של שנת 2020).

במקומות הרביעי והחמישי ממוקמות vivo ו- OPPO, שתיהן יצרניות סיניות, שתיהן עם נתח שוק של 10% כל אחת (לעומת נתח של 9% לכל אחת מהן שנה קודם לכן).

חברת המחקר אומרת כי ‘רעב השבבים’ באמת הגיע וכי תעשיית הסמרטפונים נאבקת למקסם את ייצור המכשירים ככל שהיא יכולה.

מצד הספקים, הרי שיצרני המוליכים-למחצה מעלים מחירים בניסיון לבלום ביקושי-יתר וזאת במטרה לסגור את הפער שבין הביקוש להיצע.

החברה מעריכה כי המחסור בשבבים יימשך במלוא עוזו גם עמוק אל תוך שנת 2022. כתוצאה מכך, כמו גם בשל העלויות הגבוהות של התובלה הימית, מותגי הסמרטפונים מעלים את המחירים הקמעונאיים של המכשירים, וזאת בחוסר רצון מצידם לצעד זה. נותר לראות מה יקרה ברבעון זה, הרבעון הרביעי והאחרון של השנה האזרחית הנוכחית, בו חלים אירועים דוגמת יום המכירות המסורתי – יום הרווקים [Singles’ Day] הסיני כמו גם החודשים נובמבר ודצמבר שהם החודשיים המסורתיים של קניות לרגל חגי סוף השנה האזרחית במערב.