חברת החשמל מגבשת נוסח הסכם אחיד לכל חברות הסלולר לגבי הצבת אנטנות שידור שלהן במתקני חח”י

חברת החשמל לישראל (חח”י) מצוייה בהליך של גיבוש נוסח הסכם אחיד לכל חברות הסלולר לגבי הצבת אנטנות שידור שלהן במתקני חח”י. כך עולה מהודעה בדבר התקשרות שלא באמצעות מכרז.

הודעה שפירסם אגף לוגיסטיקה ונכסים בחח”י ב- 3 בפברואר 2013 מתייחסת למתקן של חברת פרטנר תקשורת בע”מ בתחנת הכוח אשכול באשדוד – בקשה לפטור ממכרז ואישור התקשרות.

חברת פרטנר תקשורת בע”מ פנתה לחברת החשמל בבקשה להציב ציוד תקשורת על אחד ממגדלי התקשורת המצויים בתחנת הכוח “אשכול”. פרטנר ביצעה תיאום טכני עם כל הגורמים הרלוונטיים בחח”י אשר נתנו את אישורם העקרוני לנושא.

ב- 31 בינואר 2013 הוחלט בחח”י על פטור ממכרז לפי תקנה 34 (1) לתקנות חובת מכרזים וסעיף 6.1.10 לנוהל 12-02-01 (“הזדמנות עיסקית”) וניהול מו”מ עם חברת פרטנר תקשורת לגבי הצבת אנטנות על גבי מגדל תקשורת של חח”י, הצבת מבנה יביל בשטח של 12 מ”ר ותוואי מעבר של מובל כבלים מן המבנה היביל ועד למגדל התקשורת.

בתאריך 16.8.11 אישרה ועדת המכרזים פטור ממכרז ואישור ניהול מו”מ עם פרטנר, מירס, פלאפון וסלקום, בקשר לגיבוש נוסח הסכם מסגרת בנוסח אחד. עד לגיבוש הסכם זה ועל מנת שלא לפגום במהלך העסקים הרגיל הן של חח”י והן של חברות התקשורת השונות, נדרש מעת לעת לקדם התקשרויות נקודתיות בהתאם לבקשת החברות.

עם זאת הובהר לחברות אלה, כי ממועד גיבוש הסכם המסגרת, יחליף הסכם המסגרת את הסכמי ההתקשרות הקודמים שנחתמו עם החברות, והוראותיו יחולו על המתקנים הקיימים.