חברת האבטחה הפינית F-Secure: אזהרות המימשל האמריקני בדבר התקפות סייבריות הן צבועות

Mikko Hypponen מנהל האבטחה הראשי בחברת האבטחה הפינית F-Secure מגדיר את אזהרות המימשל האמריקני האחרונות בדבר התקפות סייבריות כצבועות.

לפני למעלה משבוע אמר שר ההגנה האמריקני ליאון פאנטה כי ארצות הברית עלולה לחוות “פרל הרבור סייברי”. לדבריו המימשל ועסקים בארה”ב נתונים עתה להתקפות של האקרים הפועלים בחסות ומטעם מדינות.

היפונן אומר בתגובה בבלוג שלו ב- 18 באוקטובר 2012 כי האיומים על ארה”ב הרבה פחות חמורים מהמתואר וכי לקבוצות האקרים הפועלים מטעם מדינות יש רק מעט להרוויח מפגיעה בגופי תשתיות קריטיות.

“קיימים מגוון שחקנים מאחורי ההתקפות המקוונות כשלכל אחד מניעים אחרים ושיטות פעולה שונות. אם אתה רוצה להתגונן בצורה יעילה כנגד ההתקפות הללו אזי עליך להיות מסוגל להעריך הסבירות שמי מכל השחקנים הללו יתקוף אותך ומדוע”, אומר היפונן.

הוא אומר עוד כי הניסיון של שר ההגנה האמריקני לצייר את ארה”ב כקורבן של התקפות הנערכות בחסות ומטעם מדינות היא צבועה. הוא אומר כי אם בוחנים את כל ההתקפות המקוונות הרי שמרבית ההתקפות בוצעו ע”י ארצות הברית ולא נגדה.

הוא מציין כי חברות האבטחה איתרו עד כה חמש התקפות נוזקה [malware] שונות הקשורות חמבצע ‘Olympic Games’ המיוחס לארצות הברית ולישראל.

היפונן מזכיר כי כאשר העיתון “ניו יורק טיימס” פירסם את הסיפור הגדול על מעורבות ארה”ב בהתקפות המקוונות על איראן, הבית הלבן הורה על פתיחת חקירה לגילוי המדליפים. “שימו-לב שהם לא הכחישו אי-פעם את הסיפור. הם רק רצו לדעת מי הדליף אותו”.

את הפוסט שלו בבלוג הוא מסיים באומרו כי “כשם שארצות הברית נוקטת התקפות סייבריות נגד מדינות אחרות הרי שוודאי שמדינות אחרות חשות שהן יכולות לעשות אותו הדבר. לרוע המזל, לארה”ב יש הכי הרבה מה להפסיד מהתקפות כאלה”.