חברת דואר ישראל תערוך בפתח תקוה פרוייקט ניסיוני של סניף דיגיטלי

באתר חברת דואר ישראל מופיעים פרטי ההתקשרות הבאים: “וועדת הרכישות בישיבתה מיום 1.9.2023 אישרה התקשרות בהליך פטור ממכרז, כמפורט להלן: עבודות שיפוץ – פיילוט הסניף הדיגיטלי בסניף ‘ראשונים’ פתח תקווה – בכוונת החברה לערוך פיילוט לסניף דיגיטלי. הסניף שנבחר כסניף הדגל הוא סניף ‘ראשונים’ בפתח תקוה”.

יצויין כי עד כה לא פירסמה חברת הדואר כל הודעה רשמית בנושא הסניף הדיגיטלי בפתח תקוה.

נראה כי עדיין לא קיימת תוכנית ממוקדת של הדואר והדברים לא יבואו במקום הסניף הקיים אלא בשלב ראשוני של בחינת אפשרויות להפעלת מכשירים אוטומטיים לביצוע פעולות שונות. מרבית הפעולות הללו הן פעולות שכבר היו זמינות בעבר במודלים שונים של מכונות שהופעלו בסניפים ובעמדות עצמאיות (כמו שליחת מכתב, חבילה, כספומטים, ביצוע תשלומים וכו’).

לאחר חתימת עקרונות הסכם ההבראה עם משרדי התקשורת והאוצר בחודשים אפריל וביוני בשנה שעברה, דווח כי קיימת כוונה לאפשר פעולות של הלקוחות בשירות עצמי.

כך, למשל, באפריל 2022 פירסם דה מארקר ידיעה העוסקת בהרחבת זמינות חלק מפעולות האשנב במכשירים אוטומטיים ונאמר בה בין היתר כי “תוכנית ההבראה של הדואר כוללת מתווה שאפתני ביותר לשיקום החברה, שלשירות שלה יצאו מוניטין שליליים ביותר. במקביל לצמצום כוח האדם בחברה, החל הדואר בתהליך דיגיטציה שצפוי להסתיים עד סוף 2023.

“המהלך כולל העברה של פעולות אשנב לאפליקציה או לכספומטים; פורטל תשלומים באפליקציה; והזמנת שליח הביתה לצורך איסוף חבילות ודברי דואר. במקביל, גם בנק הדואר יעבור ייעול ודיגיטציה, שבמסגרתם תתאפשר פתיחת חשבון בדיגיטל; ביצוע פעולות בנקאיות באופן מקוון; משיכת קצבאות והטענת כספים אוטומטית לכרטיס נטען”.