חברות תקשורת נרתמות לסייע לנפגעי השיטפונות בבוסניה, סרביה וקרואטיה

בעקבות השיטפונות הקשים בבוסניה והרצגובינה, סרביה וקרואטיה נרתמו חברות תקשורת לסייע.

החברות BH Telecom ו- m:tel בבוסניה איפשרו נדידה [roaming] בין הרשתות שלהן לטובת המשתמשים באיזורים שנפגעו בשיטפונות. חברת BH Telecom גם תרמה 10 מכשירי סלולר [בהם סוללות בעלות משך זמן פעולה ארוך במיוחד] ומאה מספרי סלולר לאוכלוסייה באיזורים שנפגעו יותר מכל. החברה מאפשרת חיוג חינם למספרים מקוצרים של המשטרה, שירותי הכבאות ושירותי החירום. חברת HT Eronet הפעילה את המספר 092-890-830 כך שמכל שיחה תתקבל תרומה של BAM 1.80 לטובת הנפגעים. חברת הכבלים Telemach והחברה-האם KKR תרמה מאה אלף BAM למאמצי הסיוע.

עפ”י נתוני הרגולטור בבוסניה Communications Regulatory Agency, RAK מספר משתמשי הסלולר בבוסניה הגיע ל- 3.488 מיליון איש בסוף הרבע הרביעי [גידול של 1.1% לעומת הרבע השלישי של שנת 2013]. שיעור חדירת הסלולר הגיע ל- 90.79 אחוזים. את השוק מובילה חברת BH Telecom עם שיעור חדירה של 44.36%, שנייה חברת Telekom Srpske עם שיעור של 42.05%, במקום השלישי חברת HT Eronet עם שיעור חדירה של 13.32% ובמקום הרביעי חברת Izi Mobil עם שיעור חדירה של 0.27%.

שלוש חברות הסלולר ברפובליקה של מונטנגרו [חברת Telenor, חברת Crnogorski Telekom וחברת m:tel] בתמיכה של ה- Agency for Electronic Communications and Postal Services הודיעו ללקוחותיהן כי מאפשרות משלוח מסרון טקסט SMS למס’ טלפון 14543 ולתרום 1 אירו לנפגעי השיטפונות הקשים בבוסניה והרצגובינה, סרביה וקרואטיה.

במקדוניה – הרפובליקה לשעבר של יוגוסלביה הופעל קו תרומות שמספרו 077-143-400 המיועד לגיוס תרומות לטובת מאמצי הסיוע.