חברות המחקר מפרסמות דו”חות לגבי מכירות מחשבים אישיים: לדברי גרטנר, ברבע השני של 2022 חלה הירידה החדה ביותר במכירות מזה תשע שנים

07:11 13.07.2022

קטגוריות: חומרה והיקפי

תגים: , ,

מספר חברות פירסמו (בנפרד) דו”חות לגבי מכירות המחשבים האישיים בעולם ברבע השני של שנת 2022.

חברת המחקר גרטנר אומרת בדו”ח שלה שפורסם ב- 11.7.2022 כי ברבע השני של שנת 2022 חלה הירידה החדה ביותר במכירות מזה תשע שנים: ירידה בשיעור של 12.6%(-), לעומת הרבע השני של שנת 2021, כאשר היקף המכירות ברבע השני של השנה הנוכחית הגיע ל- 72 מיליון יחידות. באיזור EMEA נרשמה ירידה בשיעור של 18%(-).

הסיבות לכך הן אי-יציבות גיאו-פוליטית [בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה], כלכליות [לחצים אינפלציוניים על ההוצאות] ואתגרי שרשרת אספקה, דברים המשפיעים על השווקים האיזוריים.

מדובר, למעשה, בהאצה של הירידה שהייתה כבר ברבע הראשון של שנה זו. גרטנר מציינת כי שלוש החברות המובילות בדירוג חוו ירידות במכירות שלהן ברבע השני של שנת 2022 אולם הדירוג שלהן לא השתנה: חברת Lenovo מובילה, שנייה – חברת HP, שלישית – חברת Dell. רק חברת Apple, הממוקמת רביעית, חוותה גידול ברבע השני של שנת 2022.

חברת המחקר IDC אומרת בדו”ח שלה כי ברבע השני של שנת 2022 חלה ירידה בשיעור של 15.3%(-) במכירות המחשבים האישיים המסורתיים ל- 71.3 מיליון יחידות, בהשוואה למכירות ברבע השני של שנת 2021.

לדברי International Data Corporation מדובר ברבעון שני ברציפות של ירידות במכירות המחשבים האישיים  לאחר שנתיים של גידול. הירידות ברבע השני של שנה זו היו חמורות מהמצופה.

יצויין כי ברבע השני של 2020 – בתחילת מגיפת קורונה — המכירות הגיעו ל- 74.3 מיליון יחידות ואילו ברבע השני בשנת 2018 וברבע השני של שנת 2019  — בעידן שקדם להתפרצות מגיפת קורונה – המכירות  הגיעו ל- 62.1 מיליון יחידות ול- 65.1 מיליון יחידות, בהתאמה.

חברת המחקר Canalys אומרת בדו”ח שלה כי ברבע השני של שנת 2022 חלה ירידה בשיעור של 15%(-) במכירות המחשבים האישיים המסורתיים ל- 70.2 מיליון יחידות, בהשוואה למכירות ברבע השני של שנת 2021.

חברת המחקר Omdia אומרת בדו”ח שלה כי בשנת 2022 צפוייה ירידה בשיעור של 15.5%(-) במכירות המחשבים האישיים הניידים אולם היא צופה גידול בשיעור של 1% במכירות בשנת 2023. זאת בהנחה שבסוף 2022 תסתיים מלחמת רוסיה-אוקראינה, אם תסתיים עד אז.