זרוע עבודה/משרד הכלכלה מפרסמת קול קורא לקבלת התייחסויות מהציבור בנושא אסדרת סוגיית עבודה מרחוק בכלל המשק

14:52 11.03.2022

קטגוריות: משאבי אנוש

תגים: ,

זרוע עבודה/משרד הכלכלה מפרסמת (22.2.2022) קול קורא לקבלת התייחסויות מהציבור בנושא אסדרת סוגיית עבודה מרחוק בכלל המשק. המועד האחרון להגשה היה 8 במארס 2022.

בהודעת זרוע עבודה נאמר כי “לאור בקשת שרת הכלכלה והתעשייה לבחון את אופן האסדרה המיטבי של עבודה מרחוק במשק, זרוע העבודה קוראת לציבור להגיש את התייחסותם לאתגרי אסדרת העבודה מרחוק בכלל המשק.

“כידוע, אחת מההשפעות של מגיפת הקורונה, הייתה שימוש נרחב של עבודה מרחוק בקרב ארגונים שונים. לעבודה מרחוק עשויות להיות תועלות משקיות רבות, כגון: הגדלת פריון העבודה, הרחבת היקפי התעסוקה, שיפור האיזון בין פנאי ועבודה, הפחתת הגודש בכבישים על השלכותיו האישיות והסביבתיות, שמירה על רציפות תפקודית בעת משבר ובמקרי חירום, ועוד.

“עם זאת, השימוש הנרחב בעבודה מרחוק בזמן הקורונה, המחיש כי לצד ההזדמנויות קיימים גם אתגרים רבים בעת ההטמעה של עבודה מרחוק. שאלות הנוגעות לזכויות העובד וחובות המעסיק בעת המעבר לעבודה מרחוק קיבלו התייחסות שונה ממעסיקים שונים, בהתאם להבנתם את מסגרת החקיקה הקיימת, צרכי הארגון על משאביו, ומשימות העובדים.

מתוך הבנת חשיבות הנושא ומורכבותו, אנו מזמינים את הציבור להעביר התייחסויות בנושא “אסדרת עבודה מרחוק” הנוגעות ל-

מיפוי קשיים בעבודה מרחוק –  קשיים, סיכונים ובעיות העולים מתוך אופן העבודה המבוצע מרחוק, לרבות קשיים העולים מהיעדר אסדרה ייעודית לנושא כיום. מומלץ לתמוך מיפוי זה בנתונים ומידע המעידים על היקפי התופעה (לרבות רוחב ההטמעה של עבודה מרחוק) והסיכונים, וכן בדוגמאות קונקרטיות הממחישות את הפערים.

תוכן האסדרה –  סוגיות והיבטים של עבודה מרחוק שיש לפעול לאסדרתם. מלבד פירוט על הסוגיה מומלץ לכלול הצעות או הפניות לאסדרה מקבילה בישראל או בעולם.

קשיי אסדרה –  חששות מהשלכות האסדרה בכלל או התייחסות לסוגיות מסוימות בפרט. יש לפרט על ההשלכות השליליות העשויות לנבוע כתוצאה מאסדרה ייעודית, ולתמוך בנתונים ומידע ככל שבניתן או להתייחס להשלכות ותובנות שנלמדו מהעולם”.

= = = = = = = = = = = =

בקשה לפטור ממכרז: לאור מעבר בין-משרדי של זרוע עבודה, משרד הרווחה מעמיד עתה לרשות משרד הכלכלה מערכת מחשוב שפותחה עבורו

הגוף המפרסם: משרד הכלכלה/אגף מערכות מידע

שם הספק: בינת מערכות תוכנה בע”מ

מהות ההתקשרות: התקנת והטמעת מערכת “קשר חכ”ם” [מערכת קשרי כנסת ומימשל] במשרד הכלכלה

התחלת ההתקשרות: 14 במארס 2022; סיום ההתקשרות: 13 במארס 2023

החלטה: טרום החלטת הועדה; פרסום כוונה להתקשרות עם ספק יחיד

הערות: מירי מישקובסקי מנהלת אגף בכיר טכנולוגיות דיגיטליות ומידע במשרד הכלכלה כותבת בבקשת ההתקשרות בפטור ממכרז כי “מערכת קשרי כנסת ומימשל (קשר חכ”ם), הינה מערכת שפותחה עבור משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים ע”י חברת בינת מערכות תוכנה בע”מ, בהתאם לזכייתה בתיחור 108-03/2019 במסגרת מכרז מסגרת 108/2018 לאספקת שירותי תוכנה.

“מטרת המערכת היא לקשר בין עבודת המשרד לעבודת הכנסת והממשלה ולתעל את העשייה של המשרד בהקשר זה, לתהליכים ממוקדים, דיגיטליים, יעילים, ברורים ונוחים, תוך פיקוח, בקרה ומעקב אחר ביצוע רב של משימות וניתוחן בצורה מושכלת ואסטרטגית למקבלי ההחלטות במשרד.

“משרד הרווחה מעמיד עתה לרשות משרד הכלכלה והתעשייה את שרותי המערכת הנ”ל והשימוש בה. לצורך כך, נדרשת התקשרות של המשרד עם הספק המפתח לצורך תחזוקה. וכן שינויים/התאמות של המערכת בהתאם לצורכי המשרד, בהיקף של 10 שעות פיתוח”.

בהמשך המסמך נאמר כי “מערכת קשרי כנסת וממשל (קשר חכ”ם), הינה מערכת שפותחה עבור משרד  העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים  ע”י חברת בינת מערכות תוכנה בע”מ.

“ועדת ענ”א של זרוע העבודה במשרד הכלכלה פירסמה באתר האינטרנט הממשלתי כוונה להתקשר עם חברת בינת מערכות תוכנה בע”מ בגין התקנת והטמעת מערכת “קשר חכ”ם” ברשת זרוע עבודה וביצוע התאמות ועדכונים נדרשים בממשקים ובתכנים הקיימים במערכת. לאחר שלא התקבלו השגות במהלך תקופת הפרסום, אישרה הוועדה את ההתקשרות עם חברת בינת מערכות תוכנה בע”מ בפטור ספק יחיד לפי תקנה 3(29) לתקנות חובת המכרזים.

“לאור העובדה כי זרוע העבודה אישרה את ההתקשרות האמורה, לשכת השרה עתידה לעבוד עם המערכת בממשקי העבודה של הזרוע כך שמבחינה תפעולית עבודה עם מערכת אחרת  בממשקים אל מול שאר המשרד עלולה להקשות.

“כמו כן, מבדיקה של אגף טד”מ עם משרדי ממשלה אחרים אין לאף משרד ממשלתי מערכת אחרת נשוא השירותים המבוקשים.

“חברת בינת מערכות תוכנה בע”מ פיתחה את מערכת קשר חכ”ם והינה הספק היחיד המסוגל לבצע את השירות המבוקש”.