זה לא כל כך נעים לראות סניף דואר סגור

ב- 23.5.2021 בצהריים פירסם אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ ידיעת ‘ראשונים לדווח’ תחת הכותרת: חברת הדואר ממשיכה “לצפצף” על משרד התקשורת בסגירת יחידת דואר נוספת. נכון לעכשיו, אגב, הסיווג שונמך ל’חדשות מקומיות’.

באותו אייטם כתב אבי וייס בין השאר: “כעת אנו מדווחים,  שחברת הדואר ממשיכה “לצפצף” על משרד התקשורת ולאחרונה סגרה שוב שלא כדין יחידת דואר – והפעם בעיר בני ברק”. ההדגשות מופיעות במקור והמלים “כעת אנו מדווחים” הודפסו במקור באותיות באדום – להדגשה.

עוד נכתב באותו האייטם ע”י אבי וייס: “באופן תמוה, הקנס הנ”ל הוטל על חברת הדואר כבר ביום 26.3.21 אך פורסם רק כעת. לא ברור מדוע המשרד עיכב את הפרסום על קנס זה. אולי חיכו עם הפרסום, כדי להציג עשייה בפני השר החדש איתן גינצבורג שנכנס לתפקידו ב- 3.5.21 וכמה ימים אחר כך קיבל החלטות ללא כל בסיס […] פעם אחר פעם מתברר, שחברת הדוארלא סופרתאת משרד התקשורתמפרה את הרישיון, לרבות ע”י סגירת עשרות יחידות דואר ללא אישור, ולא מתרשמת מהקנסות המגוחכים, שהמשרד מטיל על החברה“. [שוב – ההדגשות כולן מופיעות כך במקור].

אבי וייס, הגימלאי וקצין המשטרה בדימוס, מספק קישור להודעה המקורית של משרד התקשורת בדבר העיצום הכספי שהוטל על חברת דואר ישראל לגבי סוכנות הדואר בבני ברק. ועל כך יש לי שתי שאלות:

+ ראשית, אם פורסמה הודעה רשמית של משרד התקשורת בדבר סגירת סוכנות הדואר, איך אתה מפרסם אייטם שאתה מסווג אותו כ’ראשונים לדווח’ בהקשר זה? מה בדיוק הראשוניות (במיוחד שכלי תקשורת רבים כותבים בחודשים האחרונים על סגירת סניפים וסוכנויות דואר לרבות בבני ברק)?

+ שנית, אולי הקוראים מטומטמים (או סתם אינם שמים לב) אבל ההודעה הרשמית של משרד התקשורת בדבר העיצום הכספי על חברת דואר ישראל היא מיום 11 במאי 2021, כלומר 12 ימים לפני האייטם ‘ראשונים לדווח’ שלך, בו התלוננת שמשרד התקשורת מדווח על דברים באיחור [מצד שני, אולי לא רצית  להטריד את הקוראים בזוטות במהלך ימי הלחימה של מבצע שומר החומות]. לפיכך, לכתוב שדבר העיצום הכספי “פורסם רק כעת” – 12 ימים לאחר פרסומו הרשמי ע”י משרד התקשורת – זה קצת פתטי, הלא כן?

אגב, למחרת, ב- 24.5.2021, אולי כיוון שכבר היה בשוונג, אבי וייס פירסם אייטם נוסף בו כתב: “הקנס המגוחך, שהוטל על חברת הדואר ע”י מנכ”לית משרד התקשורת לירן אבישר בן-חורין, לא היה החשיפה היחידה אמש בנושא הדואר, חשיפה, שנעשתה באיחור רב (הקנס הזה הוטל על חברת הדואר כבר ביום 26.3.21 אך פורסם ע”י משרד התקשורת רק כעת)“. [ההדגשות – במקור].

חשיפה? נו. אפשר היה לבחור במלה טובה יותר, אבל מי אני שאתווכח עם מי שהגדיר את עצמו שהוא לא עיתונאי פשוט אלא עורך של עיתון [צ’יף].