ועדת המכרזים של משרד התקשורת אישרה התקשרות בפטור ממכרז עם 2 משרדי עו”ד לייצוג השרים שלמה קרעי ודוד אמסלם בעתירה של דואר ישראל ויו”ר הדירקטוריון נגדם

ועדת המכרזים (ליועצים, מחקרים וסקרים) של משרד התקשורת אישרה ב- 23.8.2023 התקשרות בפטור ממכרז עם 2 משרדי עו”ד.

האישור הינו לייצוג השרים שר התקשורת שלמה קרעי והשר לפיתוח איזורי והשר במשרד המשפטים דוד אמסלם בעתירה של חברת דואר ישראל ויו”ר הדירקטוריון מישאל וקנין נגדם. לפי אתר בית-המשפט העליון, הדיון בעתירה יתקיים ביום חמישי 7.9.2023.

בפרוטוקול ישיבת הוועדה נאמר בין השאר כי היא בהמשך להחלטה קודמת של הוועדה מיום 21 באוגוסט בנוגע לייצוג של שני השרים בעתירה 5474/23 “בנושא העברת יו”ר חברת דואר ישראל מכהונתו כדירקטור בחברה ובקבות שאלות הוועדה במשרד המשפטים לאישור העסקתם של יועצים משפטיים חיצוניים במשרדי הממשלה”, הוועדה דנה בכל הנוגע להיקף ולתקופת ההתקשרות בעניין ייצוג השרים בעתירה.

יצויין כי בדיון הקודם אושרה התקשרות בהיקף 87,750 ₪ לתקופה של שנה עם אחד המשרדים [ברק-מסיקה-קייקוב] והתקשרות נוספת בהיקף של 87,000 ₪ לתקופה של שנה עם המשרד השני [אפרים דמרי].

“[…] ביום 22.8.2023 הועברו למשרד בדוא”ל שאלות הבהרה מטעם הוועדה במשרד המשפטים בנוגע להיקף הכספי של ההתקשרויות ותקופתן עם שני משרדי עורכי הדין.

“מנכ”ל המשרד (בפועל) מימון שמילה מסר לוועדת המכרזים כי בעקבות שאלות הוועדה במשרד המשפטים, הוא ניהל משא ומתן נוסף עם משרדי עורכי הדין”.

בסופו של דבר הוסכם כי ההתקשרויות יהיו בסכום כולל של 100,000 ₪ (50,000 ₪ לכל משרד).

“בהמשך להערת הוועדה במשרד המשפטים בעניין תקופת ההתקשרות, מחליטה הוועדה לקבוע כי ההתקשרות עם שני עורכי הדין תהיה עד למתן פסק דין בעתירה, זאת במקום התקופה שנקבעה בהחלטת הוועדה מיום 23.8.2023” [הערה: נראה שמדובר בטעות סופר וכי הכוונה כאן הייתה דווקא למועד הישיבה הראשונה מיום 21.8.2023 שם נקבע כי ההתקשרות תהיה למשך שנה].

= = = = = = = = = = = = = = =

ב- 1.9.2023 דיווח הכתב המשפטי של “כאן” אמוץ שפירא:

“השר לשיתוף פעולה אזורי דודי אמסלם ושר התקשורת שלמה קרעי ביקשו אתמול (חמישי) מבג”ץ לקבוע שהיועצת המשפטית לממשלה לא תיטול חלק בדיון בעתירה נגדם. מדובר בעתירה שהגיש מישאל וקנין בגין הדחתו מתפקיד יו”ר דירקטוריון חברת דואר ישראל.

השרים טוענים כי בית המשפט כלל לא זקוק לעמדה של מי שאינו צד למחלוקת – ולכן יש למחוק מהדיון את היועצת המשפטית לממשלה. זאת בתגובה לבקשת היועמש”ית גלי בהרב-מיהארה, לזמן נוסף בכדי למסור את תגובתה לקראת הדיון בשבוע הבא.

בתגובה שנמסרה מטעם השר קרעי נכתב: “לאור העובדה כי היועמ”שית לא מייצגת את השרים קרעי, אמסלם וסמוטריץ’, ולאור זאת שאיננה מוכנה לעמוד בלוח הזמנים שקצב בית המשפט הנכבד, למרות שהודיעה לשרים כבר לפני למעלה משבועיים כי גיבשה את עמדתה כנגדם, נראה כי רצוי לתת לשרים לייצג את עמדתם כראוי, ללא רעשי רקע של מי שאינו נוגע בדבר”.

המכתב, שנשלח על ידי עורכי הדין המייצגים את השרים, מצטרף למכתב ששלח שר האוצר סמוטריץ’ אתמול ליועצת המשפטית לממשלה, בו התנגד לעמדתה וביקש להצטרף לעמדת השרים קרעי ואמסלם, וטען כי הדחת יו”ר הדואר היא לגיטימית ועניינית. זאת בעוד שלפני כשבועיים הודיעה בהרב מיארה לשרים אמסלם וקרעי כי באופן חריג אשרה להם ייצוג פרטי.