ועדת הכספים תדון בהיבטים תקציביים הקשורים לפרוייקט מחשוב הענן הממשלתי “נימבוס”

ועדת הכספים של הכנסת בראשות ח”כ אלכס קושניר תדון (שני, 16.5.2022) בהיבטים תקציביים הקשורים לפרוייקט מחשוב הענן הממשלתי “נימבוס“. זאת במסגרת דיון נוסף המוקדש ל”שינויים בתקציב לשנת 2022“.

בפנייה של שר האוצר אל יו”ר וועדה הכספים (פנייה מס’ 46) נאמר כי הפנייה עוסקת בין היתר ב”תגבור תקציב הפעולות של מנהל הרכש עבור הקמת צוות לניהול פרוייקט ‘נימבוס’.”

בהשלמת מידע לוועדת הכספים נאמר לגבי תוכנית 055111 – הרחבת הסבר על פרויקט נימבוס: “פרויקט נימבוס הוא פרויקט דגל רב שנתי ורחב היקף, בהובלת מינהל הרכש הממשלתי באגף החשב הכללי במשרד אוצר יחד עם רשות התקשוב הממשלתי, הלשכה המשפטית ואגף תקציבים במשרד האוצר, מערך הסייבר הלאומי,  אגף ממשלה וחברה במשרד ראש הממשלה,  משרד הביטחון וצה”ל.

“פרויקט נימבוס החל בתחילת שנת 2019 והוא נועד לתת התייחסות מקיפה ומעמיקה מתוך הסתכלות על מחזור החיים הכולל של אספקת שירותי ענן ציבורי לממשלה. רבדי הפרוייקט נותנים מענה ליצירת הערוץ לאספקת שירותי הענן בפועל,  לגיבוש מדיניות ממשלתית בנושא, הגירה לענן ומודרניזציה של שירותים, ביצוע בקרה ואופטימיזציה על הפעילות בענן, אספקת שירותי צד ג’  על פלטפורמות הספקים הזוכים ועוד”.