וועדת השרים לענייני חקיקה תדון בראשון בהצח”פ: חוק התקשורת (בזק ושידורים)(תיקון איסור הספקת שירותים נוספים על ידי בעל רישיון שהוא בעל תשתית קווית)

19:12 24.10.2015

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל

תגים:

וועדת השרים לענייני חקיקה תדון בין היתר בישיבתה ביום ראשון, 25.10.2015 בהצעת חוק התקשורת (בזק ושידורים)(תיקון איסור הספקת שירותים נוספים על ידי בעל רישיון שהוא בעל תשתית קווית), התשע”ה – 2015, הצעת חוק פרטית פ/1894 של ח”כ עליזה לביא.

בדברי ההסבר להצעת החוק נאמר כי “כיום שוק התקשורת מאפשר בעלות על תשתית קווית, במקביל להספקת תוכן ושירותי תקשורת. הבעלות הכפולה על התשתית ועל התוכן יוצרת ניגודי אינטרסים ותורמת להעלאת מחירי התקשורת לצרכן. הפחתת המחיר לצרכן תתאפשר על ידי הפרדת הבעלות על התשתית הקווית מהאפשרות לספק שירותים נוספים למנויים.

“מוצע לאסור על בעלי תשתית קווית לספק שירותים נוספים למנויים. בכך, צרכני התקשורת יתקשרו ישירות עם החברות המספקות את השירותים, ואלה יתקשרו ישירות עם חברות התשתית, שיחויבו לספק את התשתית במחיר סיטונאי כפי שהוסדר זה מכבר במסגרת רפורמת השוק הסיטונאי או בשמה האחר רפורמת הפס הרחב.

“עוד מוצע, שעבור חברות שכיום בבעלותן תשתית אשר מספקות שירותים נוספים למנויים, תינתן תקופת זמן של שנתיים עד למועד תחולת החוק עליהן, כך שיתאפשר להן לבחור האם הן נשארות עם בעלותן על התשתית או שהן בוחרות לספק את השירותים האחרים, ולהעביר את  בעלותן בתשתית בהתאם”.