וועדת השרים לחקיקה תדון בראשון (22.1) בהצע”ח פרטית – הצעת חוק הגנת הפרטיות (תיקון – דיווח על פריצה למאגר מידע) – שהונחה על שולחן הכנסת במאי 2015

09:22 20.01.2017

קטגוריות: אבטחת מידע/סייבר

תגים:

וועדת השרים לענייני חקיקה תדון בישיבתה השבועית הקרובה ביום ראשון (22.1.2017) בהצע”ח פרטית – הצעת חוק הגנת הפרטיות (תיקון – דיווח על פריצה למאגר מידע), התשע”ה–2015  – שהונחה על שולחן הכנסת במאי 2015 ע”י חברי הכנסת אורי מקלב ומשה גפני.

בדברי ההסבר להצעת החוק נאמר כי “מעת לעת אנו נחשפים למלחמה זוטא בין פצחנים ישראלים לפצחנים ממדינות ערב. אלו ואלו חודרים למאגרי מידע ברשת, ואף נחשפו פרטי כרטיסי אשראי של ישראלים רבים בעקבות התנצחויות אלו.

“בעוד הנזק הכללי לביטחון או לכלכלת ישראל בעקבות התרחשויות אלו הסתבר כבלתי משמעותי, קיימת חובה לדאוג לאינטרס בעלי המידע שנפרץ.

“מוצע לחייב בעל או מחזיק במאגר מידע לדווח על הפריצה לבעלי המידע שנגנב או נחשף, וכן להסמיך את הרשם לפי חוק הגנת הפרטיות, התשמ”א – 1981, להטיל עיצום כספי לפי מפתח שיקבע שר המשפטים. הרשם יודיע לבעל מאגר המידע על החלטתו ויפרט בה המידע שברשותו על הפריצה, סכום העיצום, התקופה לתשלום העיצום ואת זכותו של בעל המאגר לטעון את טענותיו לפני הרשם. בעל מאגר מידע יוכל לערער על החלטת הרשם לבית המשפט לעניינים מינהליים”.

יצויין כי הצעות חוק זהות הונחו על שולחן הכנסת השמונה-עשרה על ידי חבר הכנסת אורי אריאל וקבוצת חברי הכנסת (פ/4054/18) ועל שולחן הכנסת התשע-עשרה על ידי חבר הכנסת אורי מקלב וקבוצת חברי הכנסת (פ/1717/19; הוסרה מסדר היום ביום 26 בנובמבר 2014).

עפ”י הצעת החוק יתווסף שבעל מאגר מידע או מחזיק במאגר מידע שנפרץ, יודיע על דבר הפריצה לבעל המידע שנגנב ולרשם בהקדם האפשרי. פריצה מוגדרת כחדירה למאגר מידע שלא על ידי מי שהורשה לכך, באופן שחושף מידע ממאגר המידע לידיעתו של מי שלא הורשה לכך או לציבור הרחב.

מצא הרשם כי בעל מאגר לא הודיע כאמור בתוך זמן סביר, רשאי להטיל עליו עיצום כספי לפי מפתח שיקבע שר המשפטים בתקנות, באישור ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת.

החליט הרשם להטיל עיצום כספי לפי סעיף זה, תימסר לבעל המאגר הודעה על כוונת הרשם כאמור בתוך 30 ימים ממועד ההחלטה; בהודעה יפרט הרשם את המידע שברשותו על הפריצה, סכום העיצום, התקופה לתשלום העיצום ואת זכותו של בעל המאגר לטעון את טענותיו לפני הרשם.

על החלטת רשם ניתן לערער לבית המשפט לעניינים מינהליים.