וועדת השרים חקיקה תדון בראשון בהצעת תיקון לחוק הגנת הפרטיות

וועדת השרים לענייני חקיקה תדון ביום ראשון הקרוב (16.8.2020) בהצעת תיקון לחוק הגנת הפרטיות (סמכויות ואכיפה) שיביא שר המשפטים אבי ניסנקורן.

בדברי ההסבר נאמר בין היתר כי “מטרת החוק המוצע היא שיפור כלי האכיפה ומנגנוני הפיקוח על קיום הוראות חוק הגנת הפרטיות  התשמ”א – 1981, הנוגעות לפרטיות במאגרי המידע. הזכות לפרטיות היא זכות חוקתית מוגנת עפ”י סעיף 7 לחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו.

“מטרת ההצעה היא להקנות ליחידת רשם מאגרי מידע, המופקדת על שמירה על פרטיות במאגרי המידע ועל קיום הוראות החוק הנוגעות למאגרי מידע, כלי פיקוח ואכיפה מתאימים ההולמים את מידת הסיכונים לפרטיות כיום, ואת המעמד הראוי של הזכות לפרטיות במשפט הישראלי.

“ההצעה הנוכחית  נועדה ליצור מנגנון אכיפה מינהלי יעיל שיהווה מנגנון חלופי להליך הפלילי, במקרים בהם עולה חשש להפרה של הוראות החוק, וכן לשפר את כלי האכיפה הפלילית ביחס להפרות החמורות של החוק”.

בהמשך נאמר עוד בין השאר כי “[…] במהלך העשורים האחרונים התרחשו שינויים טכנולוגיים ומשקיים מרחיקי לכת באופן שבו נאסף מידע, מעובד, ונעשים בו שימושים נוספים, וזאת במסגרת הפעילות השגרתית של ארגונים ויחידים. שינויים אלה אף יוצרים איומים חדשים על הזכות לפרטיות במידע. המציאות מלמדת שדליפת מידע רגיש, גישה לא מורשית למאגרים ושימוש במידע מתוכם למטרות זרות – הופכים לשכיחים יותר ויותר”.