וועדת הרבנים לענייני תקשורת החליטה שלא להשתתף בדיון ועדת הבט”פ בכנסת בנושא “התנהלות המשטרה מול תופעת הפרוטקשן בחנויות הסלולר בחברה הדתית”; שר התקשורת מאובטח כיום ע”י השב”כ

ועדת ביטחון הפנים של הכנסת בראשות ח”כ מירב בן ארי מקיימת היום (15.2.2022) דיון בנושא “התנהלות המשטרה מול תופעת הפרוטקשן בחנויות הסלולר בחברה הדתית”, עפ”י בקשת ח”כ יוליה מלינובסקי.

בפתח הדיון אמרה יו”ר הוועדה כי וועדת הרבנים לענייני תקשורת החליטה שלא להשתתף בדיון היום. היא כינתה גוף זה כארגון מפוקפק, עברייני או סמי-עברייני, שבפעילותו הוא ממרר את חיי האזרחים וכינתה את אופי פעילותם כ’פרוטקשן לאור יום’.

בדיון השתתף שר התקשורת יועז הנדל שסקר את הנושא, השתמש אף הוא בביטוי של ‘פרוטקשן’ לגבי וועדת הרבנים. “המטרה שלי היא ליצור תחרות ונגישות בכל תחום ובמחירים הוגנים וגם בתחום הזה איני רוצה ואף לא אפגע באופי החיים של החרדים”, אמר שר התקשורת. הוא חזר על דברים שאמר בעבר כי לא נאפשר אוטונומיות בתוך מדינת ישראל ויהיה חוק אחד לכולם”.

ח”כ יוליה מלינובסקי, שכאמור היא שיזמה את הדיון בוועדה, כינתה בדבריה את וועדת הרבנים כ”ארגון פשע מאורגן, כמו מאפייה, הפועלים בשם הדת”. היא שיבחה את פעילותו של שר התקשורת וציינה כי הוא – כמו מספר שרים אחרים – מאובטח כיום ע”י שירות ביטחון כללי. “זה רק מראה כמה המצב עגום”.