וועדת הפטור המשרדית במשרד רה”מ אישרה התקשרות בפטור ממכרז עם עוזר פוליטי לראש הממשלה בנימין נתניהו

14:33 20.10.2023

קטגוריות: מכרזים/פטורים/דרושים

תגים:

וועדת הפטור המשרדית במשרד רה”מ [וחברים בה, בין היתר, יוסי אברהם שלי מנכ”ל המשרד ועו”ד שלומית ברנע פרגו היועמ”שית] אישרה בישיבה טלפונית ב- 28.9.2023 התקשרות בפטור ממכרז עם עוזר פוליטי, דמיטרי גנדלמן, עבור ראש הממשלה בנימין נתניהו. הדברים פורסמו באתר החשכ”ל ב- 19.10.2023.

לדברי וועדת הפטור המשרדית, “[…] מבחינה שנערכה על ידי נציגת היחידה המקצועית נמסר כי התקן של עוזר פוליטי בלשכת ראש הממשלה לא מאוייש, וכן נמסר כי נושא השכר נבדק על ידה מול אגף משאבי אנוש של המשרד ונמצא תקין וכי אינו עולה על סל השכר המאושר לראש הממשלה.

“במסגרת זו, ראש הממשלה מבקש להעסיק את מר דמיטרי גנדלמן בתפקיד עוזר פוליטי לראש הממשלה במטרה לסייע לו לחזק את האמון עם ציבור דוברי הרוסית.

“בהתאם לאמור בבקשה, אוכלוסייה זו של אזרחים ישראלים היא בעלת אוריינטציה חזקה מאוד לשפה ולתרבות הרוסית ובעלת מאפיינים ייחודים.

“הצורך בשירותי ייעוץ בתחום זה נועד לסייע לראש הממשלה לנהל משברים בשפה הרוסית; לסייע ליישום מדיניות תקשורתית בדוברות והסברה אל מול אוכלוסייה זו; להוציא לפועל בצורה טובה את ההסברה בדבר פועלו של ראש הממשלה, העומד בראש הממשלה, בשפה הרוסית בארץ ובחו”ל ולזהות הזדמנויות במגזר דוברי הרוסית לטובת קידום מעמד ראש הממשלה והאמון בו בקרב העולים דוברי הרוסית.

“בפני הוועדה הוצג כי למר דמיטרי גנדלמן יש את הניסיון הרלבנטי בתחום: משנת 2008 הוא בעל משרד פרסום, תוכן ויחסי ציבור למגזר הרוסי עם התמחות במגזר הרוסי. הוא בעל ניסיון רב בתחום הפוליטי, הציבורי והתקשורתי בפוליטיקה ובממשל. מר גנדלמן עבד עם גופים ציבוריים גדולים וביניהם גם עם משרד הבריאות.

“כן נמסר כי לראש הממשלה היכרות אישית ומקצועית עם מר דמיטרי גנדלמן. מר גנדלמן עובד עם ראש הממשלה משנת 2015 ומלווה אותו בייעוץ בנושאים פוליטיים ותקשורתיים בכל מה שקשור למגזר דוברי הרוסית בישראל, לרבות בכל הקמפיינים לבחירות לראשות הממשלה מדינת ישראל בשמונה השנים האחרונות. כמו כן, ראש הממשלה מקיים עמו התייעצות שוטפת בנושאים הקשורים למגזר דוברי הרוסית ולתקשורת בשפה הרוסית. ראש הממשלה מבקש לעבוד עם מר גנדלמן בשל ההערכה שהוא רוחש לעבודתו והעובדה שמר גנדלמן עונה על דרישותיו המקצועיות”.

“[…] ההתקשרות כפופה להסדרת היבטי הימנעות מניגוד עניינים, ולחתימתו של היועץ על התחייבותו לכך”.

* יצויין כי משום-מה, באתר החשכ”ל המפרט התקשרות זו בפטור ממכרז, החלטת וועדת הפטור המשרדית מופיעה לא על שמו של דמיטרי גנדלמן [נשוא בקשת הפטור] אלא על השם של “התקשרות עם ד”ר ולדימיר לוין מומחה לענייני העדות הנוצריות הרוסיות”.