וועדת הפטור המשרדית אישרה בקשת משרד הבריאות להתקשרות בפטור ממכרז עם יצרנית החיסונים Bavarian Nordic A/S לרכש חיסונים נגד אבעבועות הקוף [Monkeypox Virus]

ב- 14.7.2022 פורסם כי אושרה בקשת משרד הבריאות להתקשרות בפטור ממכרז עם יצרנית החיסונים  Bavarian Nordic A/S, לרכש חיסונים נגד אבעבועות הקוף. ההתקשרות היא למשך שנה ולא פורסם ההיקף הכספי.

בנימוקי הוועדה נאמר כי “נגיף אבעבועות הקוף Monkeypox Virus הוא נגיף אורתופוקס, הכולל מיני נגיפים אחרים אשר תוקפים יונקים, ומצוי בעיקר באזורי יערות הגשם במרכז ומערב אפריקה. הנגיף גורם למחלה בבני אדם ובבעלי חיים. הנגיף התגלה לראשונה בקופים בשנת 1958 (זוהה כפתוגן של קופי מעבדה) ובבני אדם בשנת 1970. בשנים 1970-1986 דווח על יותר מ- 400 מקרים שהתגלו בבני אדם.

“שיעור התמותה הוא בטווח של עד 10%, ושיעור דומה להדבקה משנית. ההדבקות מתרחשת באמצעות מגע עם בעלי חיים או נוזלי הגוף שלהם. הנגיף יכול להתפשט גם מאדם לאדם על ידי מגע נשימתי או מגע עם נוזלי גוף של אדם נגוע. התסמינים כוללים נפיחות של בלוטות הלימפה, כאבי שרירים, כאבי ראש וחום לפני הופעת הפריחה.

“באחרונה, שבה והתפרצה בשנית המגיפה בעולם ואף התגלו מספר מקרים בישראל.

“על מנת לבלום את המחלה ולא לאפשר לה להתרחב בארץ, מבוקש על ידי אגף בריאות הציבור לרכוש חיסונים מחברת בווריאן נורדיק.

“מדובר בחיסון חדש, שתופעות הלוואי שלו הן מינימליות. בשלב זה מבוקש לרכוש 2,000 מנות חיסון.

“ועדת המכרזים מציינת כי כל היבט הקשור להתקשרות הוא חסוי, כולל כמויות, מחיר ועצם ההתקשרות. זאת מכיוון שקיים הליך רכש מואץ לתכשיר על ידי מדינות רבות, בבחינת כל הקודם זוכה וכל מידע בנושא עלול לפגוע בתנאי העסקה. על כן הוועדה מחליטה שבקשת פטור זו לא תפורסם וזאת בהתאם להוראות תקנה 1ג(ב) וזאת מטעמים של קשרי מסחר בין לאומיים. יובהר, כי במסגרת הדיונים עם החברה על פרטי הסכם ההתקשרות, יעשה מאמץ לצמצם את היקף החיסיון אותו מבקשת החברה, וככל שיתאפשר, יעשה פרסום בהתאמה.

“החלטה: בהסתמך על מכתבו של מר רון רביע, אחראי מנהל בריאות הציבור מיום 21/6/2022, מאשרת ועדת הפטור המשרדית את ההתקשרות עם חברת בווריאן נורדיק, לצורך רכש חיסוני אבעבועות הקוף”.