וועדת הפטור המרכזית אישרה למשרד הבריאות לצאת למכרז סגור בהיקף 33.6-40 מיליון ₪ לרכש 20,000 צמידים אלקטרוניים לפיקוח על הישראלים החוזרים מחו”ל לארץ (מבודדי קורונה ביתיים) – [ידיעה מעודכת]

הגוף המפרסם: משרד הבריאות

מהות ההתקשרות: רכש 20,000 צמידים אלקטרוניים לפיקוח על הישראלים החוזרים מחו”ל לארץ [בידוד קורונה]

החלטה: אושר ע”י וועדת הפטור המרכזית (משרד האוצר/החשכ”ל)

הערות: בהחלטת וועדת הפטור המרכזית מיום 7.3.2021 נאמר בין היתר כי “משרד הבריאות מבקש לצאת למכרז סגור לטובת רכישת צמידים אלקטרוניים.

“בימים אלו מדינת ישראל מצוייה בירידה של גל תחלואה שלישי של מגיפת קורונה, שהיה עד כה החמור ביותר. מגמת הירידה בתחלואה הינה בין היתר תוצאה של סגר מתמשך ומבצע חיסונים נרחב שהחל לפני חודשיים.

“במהלך המגיפה התגלה במספר מדינות בעולם כי נגיף קורונה מסוגל להשתנות דרך מוטציות במבנה החומר הגנטי שלו, כך שלאורך זמן נוצרים ווריאנטים שונים המכילים מוטציות מאפיינות.

“לאור האמור קיים סיכון רב כי החוזרים מחו”ל לישראל יביאו עימם ווריאנטים אלו אשר יתפשטו במהירות בקהילה וייתכן כי אף יהיו עמידים לחיסון.

“על-מנת לצמצם ככל הניתן את התפשטות אותם ווריאנטים בישראל, נקבע כי החוזרים מחו”ל, עם הגעתם ארצה, יחוייבו בבידוד מטעם המדינה (מלונית), כאשר חלק ניכר מהחוזרים מקבלים אישור לקיים את הבידוד בבית.

“בהתאם לנתונים הנמצאים בידי משרד הבריאות, נמצא כי חוזרים רבים החייבים בבידוד, אינם מקפידים על קיום חובה זו. להפרות הבידוד בקרב החוזרים מחו”ל יש השפעה מכרעת בהאצת התחלואה. על כן רואה המשרד חשיבות רבה במניעת ערוץ הדבקה זה.

“במסגרת דיון בוועדת החוקה של הכנסת על הארכת בידוד מטעם המדינה (מלונית), עלתה אופצייה לפיה כל אדם השב מחו”ל יעבור בדיקת קורונה. באם יימצא שלילי, יעמדו לפניו שתי אופציות: בידוד מטעם המדינה במלונית או בידוד עם חלופה אלקטרונית – צמיד אלקטרוני כאמצעי מעקב. הנושא נמצא כעת בדיונים בוועדת החוקה ויש צפי שהצעת החוק בעניין תאושר.

“בעקבות פיילוט שכבר נערך ע”י משרד הבריאות ועל-מנת להיערך לכך שבמידה וחובת ענידת הצמיד האלקטרוני תאושר בכנסת, הוחלט לצאת למכרז לפיתרון מוסדר של הנושא – המכרז ישמש את משרד הבריאות במידה וחובת הצמיד האלקטרוני למבודד ביתי אכן תאושר בכנסת.

“כחלק מההיערכות לנושא ביצע משרד הבריאות סקר שוק ואף התבסס על סקר שוק שנעשה לאחרונה ע”י שירות בתי-הסוהר (שב”ס) על-מנת לבחון פיתרונות מתאימים למול הצרכים.

“נמצא כי במצב השוק הנוכחי ולאור הצרכים שפורטו לעיל, רק שתי חברות עומדות בדרישות המקצועיות של משרד הבריאות: חברת G1 ואלקטרה Security (בשיתוף חברת SuperCom).

“מהמשרד נמסר כי לאור העובדה שבמידה והחוק אכן יאושר בכנסת, יהיה לו פרק זמן קצר להיערכות, מבוקש כעת לאשר יציאה למכרז סגור עם הספקים שפורטו לעיל, שכן, בשלב זה, רק לספקים אלו זמינות וטכנולוגיה ייחודית העונה לצרכים המיידיים של המשרד.

“המשרד מבקש לצאת למכרז סגור בין שני הספקים וזאת בהתאם להוראות תקנה 4(2) להוראות התכ”מ, כך שההתקשרות תהיה באחת החלופות הבאות:

חלופה א’ – עלות צמיד פלוס שירות הינה כ- 2,000 ₪. סה”כ עלות כוללת של 40 מיליון ₪.

חלופה ב’ – מחיר יומי 20 ₪ למבודד X 14 ימי בידוד X עשרים אלף מבודדים למשך 3 חודשים (שני מחזורי בידוד בחודש). סה”כ עלות כוללת של שלושים ושלושה מיליון ושש  מאות אלף ₪.

“לאור האמור לעיל, ולנוכח הזמן והדחיפות להעמדת פיתרון זמין לשבים מחו”ל”, הרפרנט הרלבנטי המליץ לאשר את היציאה למכרז סגור. “כמו כן על המשרד להיערך ליציאה להליך מיון מוקדם (PQ) פומבי, במטרה לאתר פיתרונות וטכנולוגיות נוספים לטווח הבינוני-ארוך”.