וועדת הפטור המרכזית דחתה בקשה של מ”י להתקשרות בפטור ממכרז בהיקף 6.5 מיליון ₪ [הרחבת מערכת המולטימדיה הקיימת במשל”טים בערים המעורבות לוד ועכו]

וועדת הפטור המרכזית (במשרד האוצר) דחתה בקשה של משטרת ישראל (מ”י) להתקשרות בפטור ממכרז בהיקף 6.5 מיליון ₪ בנושא אינטגרציה לציוד למולטימדיה ללא הצמדה-עיר בטוחה.

בנימוקי הוועדה לאי אישור הבקשה נאמר בין היתר כי “משטרת ישראל מבקשת החרגה מהמכרז המרכזי עבור הרחבת מערכת המולטימדיה הקיימת במשל”טים בערים המעורבות לוד ועכו.

“יצויין כי מ”י מבקשת החרגה לטובת רכישה מהספק שזכה במכרז המרכזי 20-12. המכרז שבנדון פורסם בשנת 2012, וההתקשרות מכוחו נמשכה מיום 10.6.2012 ועד ליום 9.6.2016. במסגרת ההתקשרות רכשו המשרדים שירותי תכנון והקמת פרויקטים, הכוללים מערכות מולטימדיה מורכבות, אשר נדרשות להם עבור מגוון צרכים וביניהם הקמת חדרי דיונים, חמ”לים, חדרי בקרה, משלטים, חדרי הדרכה מורכבים, אולמות וכיו”ב.

“בחוות דעתו של מינהל הרכש צוין כי הוא פירסם מכרז מכרזי חדש 02-2020 לתכנון, הקמה ותחזוקה של פרוייקטי מערכות מולטימדיה, אשר ההתקשרות מכוחו עתידה להחליף את ההתקשרות הנוכחית. כמו כן, נכללו במכרז דרישות טכנולוגיות מתקדמות ותנאים משופרים ביחס להתקשרות הקיימת. בדיקת ההצעות למכרז החדש לקראת סיום. עד כה נבדקו עמידת המציעים בתנאים המנהלים והמקצועיים ונערכו שלושה סבבי השלמות. הצפי הוא כי בחודש ספטמבר 2022 יבחרו המועמדים לזכייה במכרז החדש.

“על-מנת לאפשר למשרדי הממשלה רציפות בקבלת השירותים, בוצעו עד כה 14 הארכות או הרחבות התקשרות בפטור ממכרז עם הספק עד ליום 30.9.2022 או עד לתום תקופת ההתארגנות של הזוכים במכרז החדש המוקדם מבניהם כפוף להגבלות.

“[…] התקשרות בהיקף המבוקש עם הספק, שהוא בין המציעים במכרז החדש, מייצרת מצב אבסורדי ובו באותה שעה שהמציעים מתחרים על הרכש הממשלתי במסגרת הליך המכרז החדש, ניתן לאחד מהם נתח משמעותי ממנו במסגרת הליך פטור.

“בנוסף, הדרישות הטכנולוגיות והשירותיות במכרז החדש מתקדמות יותר מההיצע הקיים במכרז הנוכחי כך שרכש מהמכרז החדש יאפשר מגוון גדול של מוצרים ופתרונות וגמישות תפעולית רחבה יותר.

“לאור האמור, מינהל הרכש הממשלתי ממליץ לדחות את בקשת מ”י ולהמתין לבחירת זוכים במכרז החדש”.