וועדת הפטור המרכזית (במשרד האוצר) אישרה התקשרות בפטור ממכרז של משרד האוצר עם אורקל ישראל לטובת רכש ותמיכה לרישיונות אורקל

וועדת הפטור המרכזית (במשרד האוצר) אישרה התקשרות בפטור ממכרז של משרד האוצר עם אורקל ישראל לטובת רכש ותמיכה לרישיונות אורקל.

בנימוקי וועדת הפטור נאמר בין השאר כי “משרד האוצר מבקש להתקשר עם חברת אורקל ישראל בע”מ, לטובת רכש רישוי ותמיכה למוצרי אורקל שונים.

“מסד הנתונים של חברת אורקל משמש את משרד האוצר ואת יחידות הסמך, רשות שוק ההון ורשות החברות, עבור רוב אפליקציות המידע במשרד וביניהן, מערכת תקציב המדינה, מערכות מידע של רשות שוק ההון, מערכות ה- BI, מערכות השכר והסימולטורים, מערכות חשכ”ל ועוד.

“לאחרונה התגלה כי ישנם פערים בנתוני השאילתות הניגשות לבסיסי הנתונים של הספק המותקנים במשרד. המשרד ניסה לפתור את הבעיות באמצעות חברת Rimini Street המספקת למשרד שירותי תמיכה למוצרים אלו, מכוח הודעת המכרז המרכזי אולם – ללא הצלחה. זאת מאחר ולצורך תיקון התקלות, המשרד נדרש לבצע שדרוג רישוי ולהתקין עדכוני אבטחת מידע בבסיסי הנתונים של הספק. ההסכם עם חברת רימיני סטריט לא כולל רכיב של עדכון תוכנה.

“לטענת הספק, לקוחות שהתנתקו משירותי התמיכה שלו ועברו לקבלת השירות מספקים אחרים, לא זכאים יותר לעדכוני תוכנה, רישיונם ‘מוקפא’ בתצורה של העדכון האחרון, ואם המערכת הופכת ללא יציבה הם נדרשים לרכוש את הרישוי מחדש. דרישה זו נבדקה ואושרה על ידי מינהל הרכש הממשלתי.

“[…] הדיון בוועדת המכרזים המשרדית התקיים שבועיים לאחר סיום ההסכם. מבירור מול מנהל הרכש הממשלתי עולה כי בקרוב ייחתמו הסכמי מסגרת חדשים מול חברת אורקל ומול חברת רימיני סטריט.

“[…] המשרד פנה לפני כחצי שנה למינהל הרכש הממשלתי לבחירה ואישור של ספק ענן ממשלתי (במסגרת פרויקט נימבוס). המשרד הציג שתי הצעות מחיר – עלות העלייה לענן של גוגל כ- 5.2 מיליון דולר ועלות העלייה לענן של אמזון כ- 1 מיליון דולר. עלויות אלו כללו רישוי של אורקל נשוא בקשה זו ועלויות ישירות של שירותי ענן. מינהל הרכש אישר את ההצעה הזולה ביותר של אמזון. המשרד פרסם דבר כוונה להתקשרות עם ספק יחיד בהתאם לתקנה 3א לתקנות חובת המכרזים ולא התקבלו השגות.

“בחוות דעתה של שירה לב עמי, ראשת מערך הדיגיטל הלאומי, מיום 15.12.2022 היא ממליצה לאשר את ההתקשרות”.