וועדת הפטור המרכזית אישרה בקשה משרד הבריאות להתקשר בפטור ממכרזים עם חברת dbMotion כספק יחיד בהיקף כספי של 17.7 מיליון ₪ לחמש השנים הקרובות.

וועדת הפטור המרכזית אישרה בקשה משרד הבריאות להתקשר בפטור ממכרז עם חברת dbMotion –  כספק יחיד – בהיקף כספי כולל של 17.7 מיליון ₪ מ- 3.12.2014 ועד 31.12.2019.

נכון לזמן פרסום הידיעה כאן באתר טרם פורסם באתר מינהל הרכש הממשלתי המסמך הכולל את נימוקי וועדת הפטור המרכזית למתן הפטור כך שהמידע הוא חלקי בלבד. מה שכן מתפרסם הוא הדברים הבאים: משרד הבריאות מפעיל כיום רשת לשיתוף מידע רפואי בין בתי החולים וקופות החולים במדינת ישראל, על בסיס מערכת אופק של חברת dbMotion. מערכת אופק מאפשרת הצגת ריכוז של מידע רפואי עדכני על מטופל בבית חולים. המידע על המטופל נאסף מבתי החולים האחרים ומקופות החולים ומוצג למטפל באופן מרוכז. בנוסף מבצעת המערכת איסוף מידע לקופות כולל גם הודעה בעת האשפוז עם פרטים בסיסיים. משרד הבריאות מבקש לבצע מימוש טכנולוגי של הדרישות באמצעות שיפורים והתאמות בתוך מערכת אופק.

יצויין כי היום גם מתפרסם אישור נוסף של וועדת הפטור המרכזית בהתקשרות עם אותה חברה, הפעם בהיקף של 80 מיליון ₪ אך גם במקרה זה טרם פורסם פרוטוקול נימוקי החלטת וועדת הפטור המרכזית.

ככל הנראה מדובר בהחלטה נוספת לגבי התקשרות שהוגשה בדצמבר 2013 ע”י שירה לב-עמי מנהלת האגף למחשוב במשרד הבריאות והמוגדרת כבקשה לאישור התקשרות עם חברת dbMotion כספק יחיד לשדרוג מערכת לשיתוף מידע למוצר דור ב’.

בבקשה המקורית לפני שנה נאמר כי “משרד הבריאות מפעיל כיום רשת לשיתוף מידע רפואי בין בתי החולים וקופות החולים במדינת ישראל. הרשת פועלת על בסיס מוצר של חברת dbMotion.

“משרד הבריאות מעוניין לבצע שדרוג של המוצר לגירסתו החדשה הפועלת בעולם. הגירסה החדשה תאפשר יכולות נוספות שנדרשות לארגוני הבריאות ולמשרד הבריאות כגון שילוב המידע המשותף ברשת בתוך התיק הרפואי, והפעלת יכולות “ניהול אוכלוסיות” בתחום הרפואי, המאפשרות עיבוד מידע על סמך קריטריונים רפואיים מורכבים. הרשת המשודרגת תוכל לשמש להעברות מידע יעילות יותר בין הגופים, תוך שילוב מרכיבים סמנטיים המאפשרים תרגום בין השפות הרפואיות השונות בהן נעשה שימוש במדינה.

“חוות דעתו המקצועית של המשרד הינה כי מדובר בספק יחיד וזאת ממספר טעמים: התשתית הקיימת כיום לשיתוף מידע רפואי בישראל מבוססת על מוצר של חברת dbMotion המוגנת בזכויות יוצרים של החברה. לא ניתן לרכוש מספק אחר את שדרוג הרשת הנוכחית. החלפת הרשת בספק אחר לא תוכל לענות על הצרכים של רשת שיתוף מידע רפואי לאומי, היות ו”שירותי בריאות כללית” – הכוללת חלק גדול מבתי-החולים הציבוריים בישראל ואת החלק הארי של שירותי הבריאות בקהילה –  עושה שימוש ברשת של חברת dbMotion, מתוקף התקשרות נפרדת, ובלעדיה לא תהיה משמעות לרשת שיתוף מידע לאומית.

“בנוסף לכך, בדיקת מרכיבי הפתרון הדרושים למשרד (שיתוף מידע המשולב בתיק הרפואי, יכולות סמנטיות, יכולות אנליזה וניהול אוכלוסיות על פי פרמטרים רפואיים בזמן אמת על כלל המידע ברשת ועוד) מעלה כי ספקים אחרים בתחום זה בעולם אינם מספקים כיום מענה כולל של כלל המרכיבים ועל כן לא יוכלו לספק את השרות הנדרש”.

הבקשה להתקשרות בהיקף 80 מיליון ₪ מתייחסת לתקופה של 1.1.2014 ועד 31 בדצמבר 2018.