וועדת הפטור המרכזית אישרה למשרד רה”מ להתקשר בפטור ממכרז (שלא במסגרת המכרז המרכזי): “מרכזיות הטלפונים במעונות ראש הממשלה ישנות ואינן תקינות, מה שגורם לתקלות חוזרות של ניתוקי שיחות”

וועדת הפטור המרכזית [משרד האוצר/החשכ”ליה] אישרה למשרד ראש הממשלה להתקשר בפטור ממכרז (שלא דרך המכרז המרכזי, 13-2014, אספקת ציוד ושירותי טלפוניה קווית למשרדי הממשלה).

במסגרת ההליך נטען ע”י משרד ראש הממשלה כי “מרכזיות הטלפונים במעונות ראש הממשלה ישנות ואינן תקינות, מה שגורם לתקלות חוזרות של ניתוקי שיחות”.

בנימוקי וועדת הפטור נאמר בין היתר כי “מבדיקה שערך הגורם המקצועי מול הספק שנותן היום את השירותים נמסר כי אינו מתחזק יותר את המרכזיות הקיימות ושירותי התיקונים יקרים ואף אין וודאות שיהיה ניתן לתקן את כל התקלות.

“בבחינת הגורם המקצועי לפתרון נבדקו שתי חלופות:

+ החלפת המרכזיות הקיימות במרכזיות דרך המכרז המרכזי;

+ החלפת המרכזיות הקיימות במרכזיות חדשות יותר דרך הספק הנוכחי.

“בדיקת הגורם המקצועי מעלה כי האפשרות הראשונה אינה כדאית הן מבחינת עלויות והן מבחינה לוגיסטית. החלפת המרכזיות באפשרות זו מצריך החלפת תשתיות, התקנת ציוד קצה של אבטחה ועבודת תשתית רחבה העשויה להימשך זמן רב.

“האפשרות השנייה זולה יותר ומבוססת על התשתיות הקיימות במעונות וכוללת תחזוקה ל- 5 שנים.

“לאור הנימוקים שהוצגו, למינהל הרכש הממשלתי אין מניעה לאשר החרגה מהמכרז המרכזי ובתנאי שההתקשרות תהיה מוגבלת למעונות ראש הממשלה בלבד”.