וועדת הפטור המרכזית אישרה למשרד המשפטים התקשרות שלא דרך המכרז המרכזי [שירותי ענן Microsoft Azure ]

12:57 30.09.2022

קטגוריות: מחשוב ענן מכרזים/פטורים/דרושים

תגים: , , ,

וועדת הפטור המרכזית אישרה למשרד המשפטים התקשרות שלא דרך המכרז המרכזי [שירותי ענןMicrosoft Azure ] והתקשרות המשך נוספת.

בנימוקי הוועדה נאמר בין היתר כי “משרד המשפטים מבקש לרכוש שירותי Microsoft Azure  שלא באמצעות המכרז המרכזי 01-2020 לאספקת שירותי ענן על גבי פלטפורמה ציבורית עבור משרדי הממשלה ויחידות הסמך.

“בחוות דעתו של מינהל הרכש צויין כי המכרז המרכזי נערך כחלק מפרויקט נימבוס, פרויקט רב-שנתי שנועד לתת התייחסות מקיפה לאספקת שירותי ענן לממשלת ישראל, להתוויית המדיניות והאסטרטגיה המרכזית, למתן שירותי הגירה לענן ומודרניזציה של פעילויות ואפליקציות ומתן גישה למגוון שירותים נוספים שנועדו לתת למשרדים ערך מוסף בעת צריכת שירותי ענן.

“ההתקשרות עם הספקים הזוכים במכרז המרכזי [הספקים  Amazon Web Services, AWS  ו- Google Cloud Platform, GCP ] החלה בחודש מאי 2021 והודעת המכרז פורסמה בחודש נובמבר 2021.

“בנוסף לכך, מינהל הרכש מקדם כיום מכרז מרכזי חדש להוספת שירותים לשוק הדיגיטלי הממשלתי בענן, אשר במסגרתו יונגשו שירותי צד ג’ הזמינים ב- Marketplace הפומבי שמפעילות אמזון וגוגל בענן למשרדי הממשלה (רובד 5 של פרויקט נימבוס).

“במשרד מופעלים כיום חלק מהשירותים על גבי הענן של חברת Microsoft. פעילויות אלו עושות שימוש בכלים מסוימים אשר לצורך הגירתם והמשך הפעלתם בפלטפורמות הענן של הזוכים במכרז המרכזי, יש צורך בשימוש בשירותי צד ג’, אשר, כאמור, טרם נערכה התקשרות מרכזית עבורם.

“משרד המשפטים בחן וזיהה יחד עם מינהל הרכש את השירותים אשר נדרש בעת הזו להמשיך ולהפעילם על גבי Azure ובהתאם לכך מבקש כעת אישור לרכש שירותי ענן בהיקף כספי חודשי ממוצע של 3,200 דולר לחודש בתוספת 10% תקורת התקשוב הממשלתי ותוספת של 5% מההיקף הכספי המבוקש, כרזרבה תפעולית להבטחת רציפות תפקודית, ובסה”כ היקף כספי של 44,520 דולר, לא כולל מע”מ.

“לאור האמור, למינהל הרכש הממשלתי אין מניעה מלאשר החרגה מהמכרז המרכזי למשרד בכפוף להתניות הבאות: ההתקשרות תהיה לתקופה מירבית של 12 חודשים; בכל עת בה יהיו זמינים שירותי צד ג’ רלבנטיים במסגרת רובד 5 של פרויקט נימבוס, משרד המשפטים יפעל ויהגר את פעילויותיו, בתיאום עם מינהל הרכש, לפלטפורמות הספקים הזוכים במכרז המרכזי.

“בטרם תחלוף התקופה, המשרד יציג למינהל הרכש את סטטוס פעילויותיו שנפרסו על גבי הפלטפורמות של הספקים הזוכים בפרויקט נימבוס ואת הפעילויות שפרוסות על גבי פלטפורמות ענן אחרות”.